نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه سرپرست خانواده

شیراز- خبرگزاری ایرنا- نخستین آیین نکوداشت و تجلیل از مادران نمونه و سرپرست خانواده (اسطوره‌های صبر) با همکاری بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و انجمن مددکاری ایتام مهدی فاطمه (عج) و با حضور استاندار فارس در شیراز برگزار شد.

مادران نمونه سرپرست خانوار

به گزارش ایرنا، استاندار فارس جمعه در این آیین، ضمن تاکید بر لزوم توجه و قدرشناسی شخصیت های الگویی جامعه گفت: از جمله این الگوها حضرت فاطمه (س)؛ که در طول تاریخ بشر زنی به مقام او نرسیده و نه تنها در بین زنان بلکه برای مردان عالم هم آنجا که پیامبر (ص) او را ‘ام ابیها’ مادر پدر خویش می خوانده است.

دکتر محمد هادی ایمانیه، با اشاره به شان و جایگاه مادر افزود: دعای مادر از موانع اجابت دعا می گذرد و روایتی از پیامبر (ص) است که می فرمایند هرجا که نیاز است دعای ما مستجاب شود می توانیم از مادران بخواهیم که برای ما دعا کنند.

استاندار فارس

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در جای دیگر می گویند کسی که پای مادر خود را می بوسد مانند این است که آستانه خانه خدا را بوسیده یا کسی که قبر والدین خود را در هر جمعه زیارت کند گناهان او بخشوده می شود و از جمله نیکوکاران نوشته خواهد شد.

او اظهار کرد: امام علی (ع) نیز در این باره می فرمایند که بزرگترین و مهمترین تکلیف الهی نیکی به پدر و مادر است و بنابراین باید قدردان پدر و مادر خویش باشیم.

استاندار فارس گفت: جامعه ما نیازمند فرزندانی است که پرورش یافته دامان ارزشمند چنین مادران نمونه ای هستند.

ایمانیه افزود: یکی از نویسندگان آمریکایی در کتابی ۱۰۰ نفر از چهره های تاثیرگذار تاریخ بشر را رتبه بندی کرده که اولین نفر را نام پیامبر اسلام (ص) آورده است و ما باید اینگونه شخیصت ها را قدر بدانیم و به الگوهای دیگر متوسل نشویم.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۸ بهمن ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۱۸۹
کد خبر : ۳۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید