نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان اردبیل برگزار شد

در آئین نکوداشتی که در روز سه شنبه شانزدهم مرداد ماه نود و هفت در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل با حضور مادران گرامی و فرزندان آنها و مردم عزیز و مسئولین محترم شهر اردبیل برگزار شد. از 14 مادر نمونه استان اردبیل در حوزه‌های مختلف اعم از مادران شهدا، کارآفرینان، مدیران موفق، مادران فرهنگی و ایثارگر و سایر اقشار با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و همچنین از مادر گرامی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل نیز با اهدای حمایل مادر نمونه و نشان بنیاد مادر تکریم شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم با اشاره به اقدام خوب مهندس غلامرضا محمدی در راه‌اندازی بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر اظهار کرد: در این کار خیر و نیک موسس پرتلاش بنیاد مادر با بررسی همه جانبه کارهای خداپسندانه تصمیم گرفت تا این مجموعه را بنا نهد تا در طول سال و در استان‌ها و شهرهای مختلف مقام مادر و تلاش‌های او در حوزه‌های مختلف پاس داشته شود.

علی نواداد با اشاره به راه‌اندازی بنیاد مادر در استان‌های مختلف کشور خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که امروز نیز این بنیاد فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز می‌کند که قطعا در طول سال در سایه فعالیت‌های این بنیاد مادران نمونه در همه حوزه‌ها مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.
وی به شاخص انتخاب مادران نمونه کشوری و استانی بنیاد مادر اشاره کرد و گفت:
1) مادر نمونه باید فرزند خوبی برای والدین خود بوده باشد.
2) مادر نمونه باید همسری خوب، باوفا، مهربان، هم‌دل، همکار و سنگ صبور همسرش بوده باشد.
3) مادر نمونه باید وظائف و مسئولیت‌های مادر در قبال فرزندانش بخصوص از لحاظ (پرورشی، تربیتی، معنوی، اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و آموزشی) به نحو احسن و شایسته‌ای انجام داده باشد.
4) مادر نمونه باید هرجا زندگی و سکونت دارد، شهروند خوب، مردم‌دار، و الگوئی برای سایرین باشد.
5) مادر نمونه باید در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، کار شاخص و متفاوتی که در جامعه اثر مثبت داشته، انجام داده باشد.
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این مراسم بیان کرد: در عصر اضطراب و دور شدن از دامان گرم مادران که می‌خواهند براساس فرهنگ غربی نظام خانواده را با نشانه رفتن روی مادر و پدر خانواده متزلزل کنند، ضرورت دارد جایگاه، شأن و شوکت مادران مورد صیانت نسل امروز و آینده قرار گیرد.
فریبا محمدلو افزود: در زندگی پرشتاب صنعتی امروز که شبکه‌های ماهواره‌ای و رسانه‌های بیگانه کانون خانواده و نقطه مرکزی آن را که زنان و مادران هستند، نشانه گرفته، شایسته است همه قبل از پیری و سالخوردگی و از دست رفتن این نعمت بزرگ قدر مادران را بدانیم و در تکریم و تجلیل آنها به شکل عملی وارد شویم.
در این مراسم بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با اشاره به جایگاه ارزشمند مادران براساس آیات و روایات الهی بیان کرد: ما خوشحال هستیم که بعد از تأسیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، نخستین آئین نکوداشت بنیاد مادر را در اردبیل به عنوان استان بیست و چهارم کشور برگزار می‌کنیم، به طوری که این بنیاد تلاش می‌کند تا همواره اسباب تکریم و احترام مادران را فراهم کند.
مهندس غلامرضا محمدی با بیان اینکه در حاضر بنیاد بین‌المللی مادر در 74 کشور دنیا ثبت و در سراسر کشور عزیزمان فعالیت‌ می‌کند، تصریح کرد: ما دو منشور را به عنوان خط قرمز خود برگزیدیم:
1)بنیاد مادر یک بنیاد فرهنگی بین المللی است که به صورت صد درصد غیردولتی می‌باشد و وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروهی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است.
2)هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع می باشد.
وی شعار این بنیاد را «مادرانی متعالی، جهانی خوشبخت» اعلام کرد و گفت: رسالت ما این است که در پشت همه فرزندان این مرز و بوم دعای مادرانی باشد که بدرقه راه عزتمند آنها قرار گیرد.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر به ویژگی‌های مردمان دیار سبلان در عزت و تکریم بزرگان به ویژه مادران اشاره کرد و افزود: بعید می‌دانم که در این استان خانه سالمندی وجود داشته باشد چرا که سالخوردگان ما نباید به جرم محبت به فرزندانشان راهی خانه سالمندان شوند.
در پایان برنامه مادران نمونه استان اردبیل خانم ها
زهرا الطافی، ننه لر اوروجی شیخ احمد، مکرم برومند، دکتر فاطمه جوادی خوجین، پوراندوخت جویانی، خدیجه حسین خانی، بالاخانم حسین زاده، پوراندخت رجبی، صفوره رضاپور، بیوگ خانم شاددل، طاهره عرش‌نشین، بیوک‌خانم کاری، دکتر اشرف میکاییلی و تاج‌ور هجرتی مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند و به آنها لوح و حمایل مادر نمونه اهدا شد.

جهت مشاهده عکس‌های نکوداشت اینجا را کلیک کنید.

 

نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان اردبیل


نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان اردبیل
نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان اردبیل
نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان اردبیل

۲۶ اَمرداد ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۲,۸۴۴
کد خبر : ۱۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید