برگزاری نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-خبرگزاری ایرنا- نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه به همت بنیاد بین المللی مادر در اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی این استان با شکوه خاص برگزار شد.

سپیدی روز را در تو می بینم. پاکی حقیقت را بر اندام تو تماشا می کنم. روح مهربان جاری؛ مادر تو را سپاس می گویم در شب زنده داری های بی وقفه ات، آن هنگام که از وجودت گذشتی، آن هنگام که در هرگام کودکی ام دست در دستانم گذاشتی و قدم به قدم یاری ام کردی، آن هنگام که در نخستین ایستادنم فریاد شادی برآوردی.
تو را دوست دارم به اندازه همه مهربانی هایت.بهشت را باید زیر پای تو جست. قصور از ماست که به زیر پای تو سر خضوع و احترام خم نمی کنیم وگرنه بهشت در کنار ماست.
امروز همه جمع شده بودند تا در آوردگاهی باشکوه از شان و مقام مادر بگویند.حال و هوای این همایش با سایر همایش ها و آئین های نکوداشت متفاوت و البته احساسی و توام با فضای نشات گرفته از عظمت و شان والای مادر بود.
گرچه تمام مادران ایران زمین شایسته تقدیر و تجلیل هستند اما در این همایش از 14 مادر نمونه استان تجلیل شد.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در این آئین با گرامیداشت مقام مادر اظهار داشت: به جایگاه و اهمیت نقش مادر هم در آموزه های دینی و هم در فرهنگ ملی ما بخوبی پرداخته شده و ضروری است تا در راستای حفظ و تقویت شان مادران بیش از پیش اقدام شود.غلامرضا محمدی افزود: امروز بواسطه سقوط اخلاق در بخشی از جامعه، مقام مادر آنگونه که شایسته است تکریم نمی شود که این موضوع می تواند برای آینده هر جامعه ای خطرناک باشد.وی با بیان اینکه کانون هر جامعه، خانواده و قلب هر خانواده مادر است، تصریح کرد: اگر این قلب بدرستی کار نکند کل جامعه فرو می پاشد.
بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر در ادامه 3 عامل پدر، مادر و همسر را از عوامل اساسی موفقیت هر فردی عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم جامعه متعالی و خوشبخت داشته باشیم باید خانواده متعالی بسازیم.محمدی، ایمان به خدا، امید به آینده، تلاش، احترام به دیگران و شرکت در امور خیریه را پنج اصل موفقیت بشر دانست و خاطرنشان کرد: بی شک در این میان جوانان با بهره گیری از تجربه و راهنمایی والدین خود می توانند بسیار موفق عمل کنند.وی افزود: امروز (23 آبان) در تقویم بنیاد بین المللی مادر با عنوان روز چهارمحال و بختیاری ثبت شد.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین با گرامیداشت مقام مادر از ایثارگری ها مادر خود سخن گفت و افزود: جبران زحمات مادر کاری مشکل است اما هرکس می خواهد به عالی ترین مقامات انسانی دست پیدا کند باید مادر خود را مورد احترام و محبت قرار دهد.اقبال عباسی تصریح کرد: مادر نمونه والای صبوری، مقاومت، استواری، گذشت و عشق است که جز با عشق و محبت نمی توان از این مقام والا قدردانی کرد.وی تصریح کرد: انتظار می رود نقش و جایگاه مادر در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و تکریم مادر به یک فرهنگ عمیق و همیشگی تبدیل شود.
مشاور استاندار و سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین اظهار داشت: مادر در همه فرهنگ ها و همه جوامع بشری از منزلت و ارزش والایی برخوردار است و در ایران نیز دارای جایگاه خاصی است.پریسا ابراهیم پور ادامه داد: در کشورمان مادران ایثارگر، شاغل، خانه دار در هر قشر و جایگاهی که هستند باید تکریم شوند و منزلت واقعی آنها در جامعه بخوبی تبیین شود.وی، تربیت فرزندان را ارزشمندترین نقش مادرانه عنوان کرد و گفت: با تربیت نسلی موفق و سالم می توان جامعه ای پیشرفته و متعالی ایجاد کرد.
در پایان این نکوداشت، ضمن رونمایی از یادبود بنیاد مادر در استان، از مادران شایسته و نمونه استان آمنه احمدی، نبات بیگم اسدی، کفایت پردل، عطرگل حمزه شلمزاری، هاجر حیدری، معصومه حیدری، فاطمه خالدی، زیبا صابری، مهرانگیز قاسمی، معصومه کریمیان، سکینه کریمی دستنایی، کبری مالکی، کبری هاشمی و زیبا همت زاده تجلیل شد.همچنین در این آیین اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری بعنوان عضو افتخاری بنیاد بین المللی مادر معرفی شد.
بنیاد بین المللی مادر یک بنیاد فرهنگی بین المللی است که بصورت صددرصد غیردولتی است و وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروهی نیست.آشناسازی بیش از پیش جامعه به ویژه نسل جوان با نقش مادر، تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ایده آل، ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، آموزش مسئولیت های خطیر مادری به خانم های جوان و انتخاب مادران نمونه و تجلیل و قدرشناسی از آنها از جمله اهداف این بنیاد به شمار می رود.

لینک منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

لینک منبع خبر : پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

نکوداشت شهرکرد

 

 

۲۶ آبان ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۱,۲۳۴
کد خبر : ۱۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید