مادر شایسته ایران بزودی معرفی می شود

شهرکرد- خبرگزاری ایرنا- بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: امید است با همکاری استانها بزودی فرایند انتخاب مادران برتر کشور انجام گیرد تا پس از آن براساس رای هیات داوران این بنیاد برای نخستین بار در کشور شاهد معرفی مادر شایسته ایران باشیم.

مادر شایسته ایران

غلامرضا محمدی روز سه شنبه با گرامیداشت روز مادر و ولادت حضرت زهرا (س) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بنیاد مادر، حدود 2 هزار مادر نمونه کشور را شناسایی کرده که در همین راستا در 28 استان کشور آئین نکوداشت مقام مادر برگزار شده و این آئین در چهار استان باقی مانده نیز تا پایان سال برگزار می شود.
وی ادامه داد: بنیاد مادر از هر استان 10 مادر نمونه انتخاب کرده که از این تعداد، سه مادر نمونه از هر استان به بنیاد معرفی می شود و این بنیاد نیز یک نفر را بعنوان مادر نمونه آن استان انتخاب و در نهایت یک مادر از این بین بعنوان مادر شایسته ایران انتخاب می شود.
محمدی، تبیین اهمیت نقش مادر و تجلیل از مقام ایشان را مهمترین هدف از برگزاری این آئین عنوان کرد و گفت: نقش و اهمیت مقام مادر آنچنان که باید در جامعه تبیین نشده و از همین رو اعتقاد ما بر این است که اگر این نقش بخوبی تعریف و نهادینه شود بسیاری از مشکلات جامعه برطرف و به سمت جامعه ای صالح و موفق پیش خواهیم رفت.
بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در قالب یک NGO فعالیت خود را از سال 93 آغاز کرده و در این مدت تلاش کرده است تا قداست و جایگاه مادر را در جامعه بیش از پیش تقویت کند.
فعالیت سیاسی و هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد بین المللی مادر ممنوع است و این بنیاد به هیچ گروه و نهاد دولتی و غیردولتی وابسته نیست.
اهداف و شاخص های این بنیاد تاکنون به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده و مجله پیام مادر بعنوان مجله رسمی این بنیاد به 2 زبان انگلیسی در کتابخانه ملی سوئد به ثبت رسیده است.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر در ادامه خانواده را کالبد هر جامعه ای دانست و افزود: بی شک قلب این کالبد را مادر شکل می دهد و اگر مادر نقش خود را بخوبی و درستی انجام دهد جامعه نیز در مسیر صحیح خود حرکت می کند.
محمدی همچنین به اهمیت کانون خانواده در شکل گیری شخصیت فرزندان اشاره کرد و گفت: پدر، مادر و فرزند سه ضلع کانون خانواده را شکل می دهند که در این میان رسالت تامین آرامش برعهده مادر گذاشته شده و پدر مسئول تامین آسایش خانواده است.
وی در همین خصوص به دولتمردان توصیه کرد تا بجای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف اقتصادی نظیر نفت که بر درآمدهای نامطمئن و ناپایدار مبتنی است بر کانون خانواده سرمایه گذاری کند تا ارزش افزوده و منفعتی چندین برابر آن نصیب کشور و جامعه ایرانی شود.
محمدی همچنین به حساسیت رسالت مادری اشاره کرد و افزود: ایفای وظیفه مادری گرچه دارای اهمیت و مقام والایی است اما بسیار خطیر بوده و براحتی نمی توان از عهده آن برآمد از همین رو به دختران جوان توصیه می شود تا قبل از عهده دار شدن نقش مادری با فراگیری علم و دانش و آموزش های مرتبط با این حوزه، خود را برای این مسئولیت آماده کنند.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، تحصیلات دانشگاهی و حضور فعال زنان در جامعه را از دیگر ضرورت های ایفای موفق نقش مادری دانست و گفت: معتقدم دختران جوان با تحصیل در رشته های دانشگاهی مرتبط با جامعه و کانون خانواده و حضور فعال در جامعه و اشتغال به شکل پاره وقت می توانند مادران موفقی باشند.
محمدی از دولتمردان و تصمیم گیران کشور خواست تا ساعات کاری مادران شاغل را کاهش دهند تا ضمن اینکه مادران حضور خود را در جامعه حفظ می کنند، فرصت بیشتری برای انجام وظیفه مادری در خانه داشته باشند.
وی در پایان با تاکید بر اعتماد به دختران و پسران جوان برای ساختن ایرانی آباد، خاطرنشان کرد: باید با اعتماد بیش از پیش به جوانان و ایجاد گفتمانی سازنده بین نسل های گذشته و جدید و برقراری تعامل بین پدران و مادران با فرزندان زمینه بالندگی جامعه و کشور را فراهم کرد.
به گزارش ایرنا، بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم رسمی کشور با عنوان روز مادر و زن نامگذاری شده است.

 

لینک منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

۷ اسفند ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۱,۵۷۱
کد خبر : ۱۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید