جایی برای مادر

شیراز-خبرگزاری ایرنا- مادر چنان مقام برتری دارد که بنیادی به همین نام با شعار «مادران متعالی،جهانی خوشبخت» سعی در تبیین جایگاه مادران بدون توجه به نژاد، قومیت و خط کشی جغرافیایی و سیاسی دارد و خود را به نام والای مادر مزین کرده است.

جایی برای مادر

بنیاد فرهنگی بین المللی مادر فعالیت خود را از یازدهم مهرماه 93 آغاز و تاکنون بیش از 43 آیین نکوداشت مقام والای مادر را در سراسر کشور برگزار و از مادران نمونه و شایسته این مناطق تجلیل کرده است.
وجه اشتراک مادرانی که این بنیاد بعنوان شایسته ترین‌ها از آنها یاد و تجلیل می کند تربیت فرزندان موفق و الگو بودن این افراد در جامعه است که اغلب نیز در شرایط سخت معیشتی فرزندان موفقی تحویل جامعه داده اند.

**مادران سخت کوش
زهره روستا یکی از 10 مادر شایسته شهرستان کوار فارس است که در کمتر از یکماه گذشته توسط این بنیاد بعنوان مادر نمونه انتخاب و از وی تجلیل شده است. او 55 سال سن دارد و به خبرنگار ایرنا می گوید که پنج پسر و سه دختر خود را با سختی و در روستا و با کمترین امکانات بزرگ کرده است.
این مادر شایسته ادامه داد: با تلاش بسیار و کار شبانه روزی در مزرعه هشت فرزندم را به مدرسه فرستادم و بعد از آن نیز بچه‌هایم برای ادامه تحصیل در دانشگاه های مطرح کشور از جمله صنعتی شریف پذیرفته شدند. روستا می گوید که همه فرزندانش از دانشگاه‌های مطرح کشور فارغ التحصیل شده و به مدارج بالای علمی رسیده‌اند و چهار نفر از آنها نیز برای طی کردن دوره دکتری در دانشگاه های مطرح آمریکا پذیرفته شده‌اند.
این مادر نمونه ساکن شهرستان کوار در استان فارس اظهار داشت: آرزوی هر مادر خوشبختی و موفقیت فرزندانش است و من نیز خوشبختم که توانستم فرزندان موفقی تربیت کنم و از این بابت شکرگزارم. این مادر به سختی‌هایی که در دوران زندگی و در مسیر بزرگ کردن فرزندان متحمل شده اشاره می کند و می گوید: در تمام سالهایی که با چنگ و دندان زمینه تحصیل و تربیت فرزندانم را فراهم می کردم امید به موفقیت آنها تنها مساله‌ای بود که تحمل سختی و رنج‌های بسیار را برایم سهل می کرد.

**مادران کارآفرین
گلنار کراری مادر نمونه دیگری در شهرستان کوار است که در بهمن ماه 97 از سوی بنیاد مادر بعنوان مادر شایسته انتخاب و از وی تجلیل شد. این مادر با تلاش توانسته فرزندان موفقی را تربیت کند و اکنون به یک کارآفرین و تولید کننده نمونه در شهرستان کوار تبدیل شده است. این مادر شایسته به خبرنگار ایرنا گفت:با تلاش واحد تولیدی راه اندازی کرده ام و اکنون تولید کننده گل رز در شهرستان کوار هستم. کراری افزود: بعنوان یکی از مادران نمونه شهرستان کوار از سوی بنیاد مادر معرفی شدم که از این مساله بسیار خرسندم.

**شایسته سالاری در بنیاد
او به خاطره‌ای در خصوص روند انتخاب مادران شایسته این شهرستان اشاره کرد و گفت: خانمی در مجموعه تولیدی من مشغول کار است که با سختی بچه‌های بسیار خوب و موفقی تربیت کرده و تحویل اجتماع داده است که همیشه می‌گفتم که این زن باید مادر نمونه باشد و شایستگی‌اش حتی از من نیز بیشتر است. خانم کراری با بیان اینکه تا روز معرفی مادران نمونه شهرستان کوار این دغدغه خاطر را به همراه داشته می گوید: در روز 16 بهمن ماه امسال که مادران نمونه شهرستان کوار معرفی می شدند به تالار محل برگزاری این مراسم آمدم و دیدم همان خانمی که دغدغه نمونه بودنش را داشتم در کنارم نشسته است.
او ادامه داد: آری،خانم کارگر مجموعه تولیدی من نیز بعنوان مادر نمونه در روز تجلیل از مقام والای مادر در کنار من حضور داشت و بعنوان یکی از شایسته ترین مادران از سوی بنیاد فرهنگی بین المللی مادر معرفی شد. خانم کراری می گوید که این مساله باعث شد که به شفافیت کار بنیاد مادر پی ببرد و درک کند که تا چه اندازه این بنیاد برای انتخاب مادران نمونه در دل جامعه هدف نفوذ کرده و مادران را با تحقیق انتخاب می کند. شهرستان کوار در جنوب غرب شیراز قرار دارد.

**بنیاد مادر فارغ از قومیت،نژاد و دسته بندی سیاسی
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: بنیاد مادر به دو منشور اصلی خود همیشه پایبند بوده،نخست اینکه این مجموعه وابسته به هیچ نهاد،حزب و گروه سیاسی و مذهبی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در این بنیاد ممنوع است.
غلامرضا محمدی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،افزود: نکته مهم دوم اینکه هیچگونه تبعیض از لحاظ رنگ پوست، نژاد، قومیت،ملیت و مذهب در عملکرد بنیاد فرهنگی بین الملل مادر جایی نداشته و این مجموعه به هیچ نهاد دولتی و غیر دولتی نیز وابسته نیست.

**انتخاب مادر شایسته ایران
محمدی از انتخاب مادران برتر کشور در آینده نزدیک سخن گفت و افزود: به همت این بنیاد برای اولین بار در کشور شاهد معرفی مادران شایسته ایران خواهیم بود.
وی ادامه داد: بنیاد فرهنگی بین المللی مادر دو هزار مادر شایسته را در سطح کشور شناسایی کرده که از این تعداد از هر استان سه مادر منتخب به رقابت برای انتخاب مادر شایسته ایران راه پیدا خواهند کرد. محمدی با اشاره به انتخاب مادران نمونه ایران،ادامه داد: بنیاد مادر از هراستان ده مادر نمونه انتخاب کرده که از بین این ده نفر سه نفر برای رقابت به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.
وی اضافه کرد: نهایتا از بین این سه نفر مادر یک نفر بعنوان مادر شایسته آن استان انتخاب و در نهایت از هر استان یک مادر که جمعا سی و دو مادر به مرحله نهایی می‌رسند که از بین این سی و دو نفر، یک مادر بعنوان مادر شایسته کشور جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شود. وی با اشاره به اینکه 28 استان کشور تاکنون میزبان آیین نکوداشت مقام والای مادر بوده اند افزود: در این استانها از ده نفر مادر شایسته تجلیل شده و سعی داریم تا پایان سال جاری در چهار استان باقی مانده این همایش برگزار شود.

**مادران نمونه کردستان
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر عنوان کرد: چهارشنبه هشتم اسفندماه 97 آئین نکوداشت مقام والای مادر در سنندج برگزار و در این مراسم از ده نفر مادر نمونه کردستانی تجلیل خواهد شد. وی در بخش دیگری از صحبت های خود اشاره کرد: بنیاد مادر از یازدهم مهرماه سال 93 فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون بیش از 43 آیین نکوداشت مقام والای مادر در 28 استان کشور برگزار کرده است.
محمدی همچنین به تبیین جایگاه مادر در جامعه پرداخت و گفت: وظیفه و مسئولیت مادر در قبال فرزندان بسیار خطیر است و در بنیاد مادر، برای تبیین اهداف و آموزش‌های لازم به این قشر تاثیرگذار و به ویژه دختران نوجوان که مادران آینده هستند از وجود 16 مشاور خبره استفاده می شود. او بیان کرد: ایمان به خدا، امید، تلاش، احترام به دیگران و به ویژه مادر و پدر و همچنین کمک به همنوعان، پنج اصل مهمی است که باید برای نوجوانان الگوسازی شود.
محمدی اضافه کرد:شاخص‌های انتخاب مادران نمونه در بنیاد بین المللی مادر براساس پنج اصل شامل، فرزند خوب برای خانواده، همسر خوب و همدل برای شوهر، مادر خوب به لحاظ تربیت و مسئولیت‌پذیری فرزندان، شهروند خوب و الگویی برای سایرین و در نهایت انجام کاری شاخص و اثرگذار در جامعه، صورت می گیرد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر همچنین در باره انتخاب 10 مادر نمونه در شهرستان کوار بیان داشت: این مادران با همکاری فرمانداری شهرستان کوار به نمایندگی از همه مادران این شهرستان به عنوان نمونه برگزیده شده اند و اگر در توان این بنیاد بود که از همه مادران این منطقه به طور ویژه تجلیل کند بدون تردید مبادرت به انجام این کار می کرد.
بیستم جمادی الثانی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن نامگذاری شده است و امسال(97) مصادف با هفتم اسفند است.

 لینک منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۱,۵۳۲
کد خبر : ۱۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید