برگزاری نخستین آئین نکوداشت مادران نمونه استان کردستان

سنندج - خبرگزاری ایرنا - نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر روز چهارشنبه با حضور استاندار کردستان، مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر و جمعی از مسئولان استانی در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد که حاشیه هایی شیرینی داشت که بیان آن خالی از لطف نیست.

نکوداشت سنندج

به گزارش خبرنگار ایرنا، تالار بزرگ ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز میزبان مادران نمونه و شایسته کردستانی بود، شیر زنانی که تمام سختی ها، مشقت ها و مشکلات را برای گرم نگه داشتن کانون خانواده به جان می خرند بدون هیچ شکوه و شکایتی. مهمانان یکی پس از دیگری وارد سالن می شدند، دختران، مادرانشان را همراهی می کردند، کمتر از نیم ساعت تمام سالن پر و مراسم تجلیل از فرشته های زمینی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی به صورت رسمی آغاز شد.
آیین نکوداشت مقام والای مادر به همت بنیاد بین المللی مادر و همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کردستان و با هدف تجلیل از 10 مادر شایسته و نمونه کردستانی برگزار شد و حاشیه هایی بسیار پررنگ تر و شیرین تر از متن داشت.

** اشکی برای مادر
یکی از حاشیه های قابل توجه و جالب این مراسم این بود که تمام افرادی که به عنوان سخنران بر روی سن دعوت شدند با یادآوری خاطراتی از مادر خود، اشک در چشمانشان حلقه زد و سخنان شان را با بغض آشکاری ادامه دادند.
اولین نفری که به عنوان سخنران دعوت شد لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بود که بر خلاف رسم معمول تمام مراسم ها که مسئولان برای سخنرانی دعوت می شوند سخنرانی نکرد بلکه با چشمانی اشکبار و بغضی در گلو از زحمات و تلاش های مادر آسمانی خود تقدیر کرد.
پس از سخنان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان دخترش دومین نفری بود که بر روی سن دعوت شد تا از مادر قدردانی کرده و با دستان خود نشان بنیاد بین المللی مادر را بر گردن او بیندازد.
دومین سخنران غلامرضا محمدی مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر بود که این بنیاد را با پاسداشت از مقام والای مادر خویش پایه گذاری کرده و امروز با گذشت سه سال از آسمانی شدن مادر به یادش قطرات اشک از چشمانش جاری شد و به همگان توصیه کرد قدر این گوهر ناب را تا زمانی که از دست نداده اند، بدانند. حسین فیروزی معاون استاندار کردستان نیز در هنگام سخنرانی با نام بردن از مادر خود بغض کرد و گفت: ما خانواده خوشبختی هستیم چون گوهر گرانبهایی به نام مادر را هنوز در کنار خود داریم.

** نشان بنیاد بین المللی مادر هدیه به گروه دف نواز
یکی از برنامه های این مراسم برگزاری آیین دف نوازی و مولودی خوانی توسط گروه دف نواز بود که با اجرای خوب خود سکوتی کامل بر سالن حکمفراما شد و پس از پایان اجرا از سوی مدیر عامل بنیاد بین المللی مادر نشان بنیاد بر لباس آنان چسپانده شد.

** رونمایی از تندیس بنیاد
یکی دیگر از حاشیه های جالب توجه این مراسم رونمایی از یادبود بنیاد بین المللی مادر در استان کردستان با دستان استاندار کردستان بود که منقش به عکس مادر بزرگوار پایه گذار بنیاد و همچنین 10 مادر نمونه کردستانی بود.
با رونمایی از این تندیس مسئولان از جمله استاندار کردستان، مدیرعامل بنیاد و همسرش و همچنین مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان متنی بر روی آن نوشته و امضا کردند.

** تقدیم دیوان حافظ منقش به نام مادر به استاندار
در ادامه این آیین از سوی بنیاد بین المللی مادر دیوان حافظ منقش به نام مادر به بهمن مرادنیا استاندار کردستان تقدیم شد و نشان ارادت عاشقی بنیاد بین المللی مادر به رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعطا شد. بهمن مرادنیا در این مراسم بدلیل کسالت سخنرانی نکرد و فقط در جمله ای از بنیانگذار بنیاد بین المللی مادر و همسرش تقدیر کرد و گفت: خدایا هیچ بچه ای را از مهر مادر محروم نکن.

** مدال بنیاد بر گردن 10 مادر نمونه
جالب ترین بخش این برنامه تجلیل از 10 مادر نمونه و شایسته استان بود، مادرانی که هر کدام با سختی های و رنج هایی فراوان فرزندانی را تحویل جامعه داده اند که امروز استان و کشور در حوزه های مختلف از وجود آنان بهره می برند.کبری اعظمی نژاد، بانو امانی، همدم بازیزدی، گوهر رمضانی، آمنه عزیزی، فاطمه امینی، ماه جبین مهدویان، فاطمه علیمردانی، مرضیه کوچکی و زینت اکبر پور مادران نمونه ای بودند که نماد بنیاد بین المللی مادر بر گردن شان آویخته شد.
نکته قابل توجه در این آیین این بود که دو دختر نوجوان با لباس محلی، مادران نمونه را تا بالای سن همراهی می کردند و فرزند یکی از این مادران به روی سن آمد و بر پاهای مادر بوسه زد که این اقدام اشک را از چشمان حضار جاری ساخت.

** قاب ماندگار
در پایان این برنامه جمعی از مسئولان بر روی سن دعوت شدند و با مادران نمونه این استان عکس یادگاری گرفتند و پس از آن بیشتر حاضران با مدیر عامل بنیاد بین المللی مادر عکس گرفتند تا آن را به عنوان قابی ماندگار از آیین امروز بر دیوار خانه هایشان نصب کنند.

 لینک منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۱,۱۹۹
کد خبر : ۱۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید