بنیاد بین المللی مادر در 100 کشور جهان ثبت می شود

سنندج - خبرگزاری ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر گفت: این بنیاد در راستای تجلیل از مقام شامخ مادران کره خاکی در 75 کشور جهان ثبت شده و در آینده نزدیک به 100 کشور می‌رسد.

سنندج3

غلامرضا محمدی چهارشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ثبت جهانی این بنیاد به 100 کشور تقاضا داده ایم که تاکنون 75 مورد آن قطعی شده است و منتظر جواب از سوی 25 کشور باقی مانده برای ثبت هستیم. وی افزود: اتحادیه اروپا و آمریکا جزو نخستین کشورهایی بودند که با ثبت این بنیاد در کشورهای خود موافقت کرده و فعالیت خود در این زمینه را آغاز کردند.
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر گفت: این بنیاد با هدف آشنا ساختن بیشتر جامعه بویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر، تبیین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه ایده آل، آموزش مسئولیت های خطیر مادری به خانم های جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل نسبت به مادران و انتخاب مادران نمونه از مهرماه سال 93 در کشور فعال شده است.

** ترجمه اهداف بنیاد با 30 زبان زنده دنیا
وی اظهار داشت: اهداف بنیاد بین المللی مادر به 30 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، افزود: همچنین مجله پیام مادر به عنوان مجله رسمی بنیاد به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می شود که امروز یازدهمین شماره آن در استان کردستان توزیع شد. محمدی افزود: پیام مادر در پنج هزار تیراژ چاپ می شود که یک هزار نسخه آن برای خارج از کشور و بقیه در داخل کشور توزیع می شود.

** فعالیت سیاسی در بنیاد مادر ممنوع است
وی با بیان اینکه بنیاد مادر یک بنیاد فرهنگی بین المللی بوده و به صورت 100 درصد غیردولتی اداره می شود، یاداور شد: این بنیاد وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروه خاصی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است. مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر اظهار داشت: هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد فرهنگی بین المللی مادر ممنوع است.

** شناسایی 2 هزار مادر نمونه در کشور
وی در ادامه به انتخاب مادران نمونه در کشور اشاره کرد و گفت: از سال 93 و همزمان با تاسیس این بنیاد تاکنون 2 هزار مادر نمونه در سطح کشور شناسایی شده اند که از بین این تعداد از هر استان 10 تا 20 مادر به نمایندگی از همه مادران تجلیل شده اند. محمدی به شاخص های انتخاب مادران نمونه کشور نیز اشاره کرد و گفت: یک مادر نمونه در مرحله اول باید فرزند خوبی برای والدین خود بوده باشد ضمن اینکه همسری، خوب، صبور و مهربان برای همسرش نیز باشد.
وی افزود: یک مادر نمونه علاوه بر این ویژگی ها باید وظایف و مسئولیت های خود در قبال فرزندانش را انجام داده باشد، شهروندی خوب بوده و همچنین در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی‌اش شاخص و متفاوتی که اثر مثبت داشته، انجام داده باشد.

**انتخاب مادر شایسته دنیا
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر اظهار داشت: این بنیاد از هر استان بطور میانگین 10 مادر نمونه انتخاب کرده که از این تعداد از سوی هر استان سه مادر نمونه به بنیاد معرفی می شود. وی افزود: از میان این مادران و بر اساس رای هیات داوران بنیاد به نفر به عنوان مادر نمونه آن استان معرفی شده و از بین 32 مادر از 32 استان کشور یک نفر به عنوان مادر شایسته ایران معرفی می شود.
محمدی با بیان اینکه انتخاب مادر شایسته دنیا از دیگر برنامه های این بنیاد است، گفت: مادر شایسته ایران به قاره آسیا برای رقابت در انتخاب مادر شایسته دنیا راه می یابد که این رقابت بین 6 مادر از پنج قاره جهان هر 2 سال یک بار انجام می شود. وی اظهار داشت: ایران به عنوان موسس بنیاد بین المللی مادر برای همیشه یک نماینده در رقابت مادر شایسته دنیا دارد بر همین اساس از قاره آسیا دو مادر و از قاره های دیگر هر کدام یک مادر برای این رقابت حضور پیدا می کنند که قرار است نخستین دوره آن در سال 2020 برگزار شود.
مدیرعامل بنیاد بین المللی مادر برای حضور در نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه استان کردستان در سنندج حضور پیدا کرد.

لینک منبع خبر : خبرگزاری ایرنا 

۱۰ اسفند ۱۳۹۷
تعداد بازدید : ۱,۱۷۴
کد خبر : ۱۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید