اجلاس تخصصی مدیران بانو در شیراز/مادر شایسته ایران معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری فارس بعدازظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس تخصصی مدیران دفاتر امور بانوان اظهار داشت: در این اجلاس دوروزه وضعیت بودجه‌ای دفاتر بانوان و راهکارهای اجرایی سند ارتقای وضعیت زنان، خانواده و راهکارهای اجرایی آن با حضور مدیران دفاتر امور بانوان ٣١ استان کشور و تعدادی از معاونین و مدیران زن دفاتر اجتماعی موردبررسی قرار می‌گیرد.


مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس خاطرنشان کرد: این اجلاسیه ١١ اردیبهشت‌ماه در شهر شیراز با حضور مشاور امور زنان وزارت کشور آغاز به کار خواهد کرد .دستغیب همچنین به پائین بودن مشارکت سیاسی و مدنی زنان فارس در امور اشاره کرد وگفت: عدم آگاهی زنان نسبت به فعالیت‌های سیاسی و حمایت‌های اجتماعی و دولتی، حضور زنان در بافت سنتی مردسالاری و عدم اعتمادبه‌نفس ازجمله مؤلفه‌های پایین بودن مشارکت سیاسی زنان فارس است. وی با بیان اینکه در حال حاضر فارس ازنظر زنان تحصیل‌کرده، شاغل و عضو هیئت‌علمی دانشگاه رتبه دوم کشور دارا دارد این مهم نشان از توانمندی بسیار بالا و خودباوری آن‌ها دانست و گفت: آینده روشنی پیش روی زنان استان است اما متأسفانه مطالبه جدی از سوی آن‌ها در این بخش دیده نمی‌شود .

دستغیب با بیان اینکه در طرح تاب‌آوری زنان و خانواده ٤٠ زن متخصص تربیت و در محلات در فرهنگسراها فعال شده‌اند، افزود: نهادهای تسهیلگر خانواده نیز هم‌اکنون با همکاری دفاتر بانوان در نقاط آسیب‌پذیر مستقرشده است . وی همچنین از همکاری این دفتر با سازمان فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مرتبط با کسب‌وکار برای زنان سرپرست خانوار و فرزندانشان و بانوان مجرد بالای ٤٠ سال خبر داد .
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس اظهار کرد: بودجه اختصاصی به دفاتر بانوان ٥ صدم درصد هزینه‌های جاری استان است که این مبلغ بسیار اندک نیز به شکل ردیف بودجه‌ای در نظر گرفته نشده تا بتوان در قالب آن برنامه‌ریزی انجام داد .


مدیرعامل بنیاد مادر نیزدر این نشست از برگزاری سومین آیین نکوداشت مادران نمونه در شهر شیراز خبر داد و گفت: مادر شایسته ایران از بین مادران نمونه منتخب ٣١ استان کشور انتخاب و معرفی خواهد شد .
غلامرضا محمدی با بیان اینکه در سومین آیین نکوداشت ١٢ مادر نمونه شهر شیراز مورد تجلیل قرار می‌گیرند، افزود: فرزند نمونه والدین، همسر خوب بودن، مادر خوب بودن، شهروند خوب و اقدامات شاخص در حوزه فعالیت‌های اجتماعی ازجمله مؤلفه‌های انتخاب مادر نمونه و شایسته خواهد بود . 

وی با بیان اینکه بنیاد مادر به هیچ گروه، نهاد سیاسی وابسته نبوده و فعالیت سیاسی در آن کاملاً ممنوع است، گفت: منشور امور مادر مبتنی بر عدم وابستگی به گروه‌ها و نهادها و عدم هرگونه تبعیض ازنظر رنگ، نژاد، قومیت، عقیده و ملیت است. در همین راستا بنیاد مادر در ٧٥ کشور دنیا اقدام به راه‌اندازی دفتر کرده است .
مدیرعامل بنیاد مادر که اعتقاد دارد سرمایه‌گذاری در حوزه زنان و کانون خانواده بیشترین ارزش‌افزوده را برای کشور به دنبال دارد، اضافه کرد: به نظر می‌رسد در این بخش دولتمردان همواره کم‌لطفی کرده یا متوجه موضوع نبوده‌اند .محمدی با تصریح بر اینکه دغدغه احترام به والدین به‌ویژه نقش مادر در خانواده باید به یک مطالبه ملی تبدیل شود، عنوان کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار چاره‌ای جز تقویت بنیان خانواده در کشور نداریم.

 

منبع خبر: خبرگزاری فارس


۸ اردیبهشت ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۹۴۸
کد خبر : ۲۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید