مادران نمونه اقوام و اقلیت های دینی ایران تجلیل می شوند

شیراز-خبرگزاری ایرنا- بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت: مادران نمونه اقوام ۱۷گانه ایرانی و اقلیت های دینی در کشور با رویکرد تقویت همدلی ایرانیان تا پایان امسال در آیینی تجلیل می شوند.

مهندس محمدی

غلامرضا محمدی یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تجلیل از مادرانی که همگی با وجود اختلاف در قومیت و دین، زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران هستند، باری دیگر همبستگی ایرانیان را اثبات می‌کنیم. بنیانگذار بنیاد بین‌المللی مادر گفت: در مجموع از ۲۲ مادر به نمایندگی از ادیان و قومیت‌های ایرانی در مراسمی در تهران تجلیل خواهد شد.
محمدی درباره ساز و کار انتخاب مادران نمونه اقوام و ادیان نیز توضیح داد: مدیران کل امور بانوان استانداری های هر استان از هر قوم سه مادر را با توجه به شاخص‌های بنیاد مادر معرفی خواهند کرد و هیات انتخاب مادر نمونه این بنیاد از این میان یک تن را به عنوان نماینده آن قوم برمی‌گزیند.
وی ادامه داد: انتخاب مادران نمونه ادیان نیز از طریق مکاتبه‌ای که با نمایندگان این ادیان در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است، انجام می شود، بدین‌ ترتیب همانند آنچه گفته شد، از هر دین الهی سه مادر معرفی می‌شوند که در نهایت یکی از هر گروه به نمایندگی برگزیده خواهد شد. محمدی همچنین افزود: این افراد با لباس محلی و رسمی و بر اساس فرهنگ خود در مراسم تجلیل حضور خواهند یافت.

فعالیت بنیاد مادر در کشورهای عضو اکو تقویت می شود

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به مذاکراتی که با محمدمهدی مظاهری، دبیرکل سازمان فرهنگی اکو از سوی این بنیاد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: با همکاری این سازمان فرهنگی که هم‌اکنون ۱۰ کشور در آن عضویت دارند، فعالیت فرهنگی بنیاد مادر در گستره جهان ادامه خواهد یافت.
موسسه فرهنگی اکو، سازمانی منطقه‌ای است که توسط ایران، پاکستان و ترکیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی، فنی و فرهنگی میان کشورهای عضو تاسیس شد. جمهوری اسلامی ایران، پاکستان، ترکیه، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان و تاجیکستان عضو آن هستند.

نمایندگی بنیاد مادر در گرجستان ثبت شد

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مادر در ادامه خبر تاسیس و ثبت بنیاد مادر در کشور گرجستان را نیز اعلام کرد و گفت: بنیاد مادر دو هفته پیش در گرجستان به ثبت رسید و بعد از ماه مبارک رمضان به صورت رسمی نمایندگی خود را در این کشور می‌گشاید.
محمدی خاطرنشان کرد: تمام تلاش بنیاد مادر گسترش فرهنگ احترام به والدین به ویژه مادر در جهان و به‌ خصوص برای جوانان است، این بنیاد لحظه‌ای تعطیل نیست و تیم فعال در آن به صورت جدی در پی نهادینه‌ کردن این فرهنگ در اقصی نقاط کشور و جهان هستند.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، یک نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفتگانه ای را دنبال می کند.

ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُر رنگ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است؛ همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر ۲ سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است. بنا بر اعلام محمدی، این بنیاد، تاکنون در ۷۴ کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۱۲ خرداد ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۱۸۹
کد خبر : ۲۳۹

نظرات بینندگان

زهراقلی زاده
5
0
0

درپناه خداهمیشه سلامت وموفق باشید. بسیارعالی💐💐💐


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید