برگزاری دومین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان مرکزی

اراک - خبرگزاری ایرنا - شماری از مادران نمونه استان مرکزی در دومین آیین نکوداشت مقام مادر در اراک گفتند: پذیرش تفاوت‌ها، بیان خوبی‌ها، حفظ حرمت و کرامت پدر و مادر در زندگی کلید موفقیت و پیروزی فرزندان در جامعه است.

برگزاری دومین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان مرکزی

به گزارش ایرنا، یکی از مادران منتخب استان مرکزی گفت: حرمت زوج‌های جوان در خانواده آرامش را در خانه حکم فرما کرده و این مهم به الگویی برای فرزندان در آینده تبدیل شده و زمینه موفقیت و پیروزی آنان را به همراه دارد.«مهری رضایی» ادامه داد: پدران و مادران در صورتی که به این مهم آگاه باشند که نتیجه رفتار آنان بر روی زندگی فرزندان تأثیر گذار بوده و رفتاروالدین به چراغ راهی برای فرزندان تبدیل خواهد شد، به طور حتم رفتار و روش صحیح را در زندگی پیش می‌گیرند. رضایی خاطر نشان کرد: والدین باید باور کنند که نتیجه رفتارها در آینده تأثیر گذار است و رفتار و منش صحیح آنان فرزندان را به افراد موفقی تبدیل خواهد کرد.
این مادر نمونه اراکی، مادران شهیدان و جانبازان را مادران نمونه کشور و استان مرکزی دانست و گفت: فعالیت‌های آموزشی، فعالیت در بخش‌های علمی و تربیت فرزندان از جمله عوامل انتخاب وی به عنوان مادر نمونه بوده است. رضایی گفت: قدردانی به معنای واقعی از پدر و مادر از جمله مهمترین اهداف و اقدامات این جانب در زندگی و خدمت واقعی به والدین از دیگر عوامل موفقیت در زندگی بوده است.
وی ادامه داد: خدمت به پدر و مادر، قدردانی، حفظ کرامت و حرمت والدین توسط فرزندان، عاقبت به خیری و موفقیت فرزندان را در جامعه به همراه دارد. یکی دیگر از مادران نمونه استان مرکزی نیز که سرپرستی از کودکان بی سرپرست و فعالیت در مؤسسه‌های فعال در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از جمله عوامل انتخاب خود به عنوان مادر نمونه در استان دانست گفت: اینجانب از ۱۱ سال گذشته فعالیت در مؤسسه‌های عام المنفعه را آغاز کرده‌ام و تا کنون ۳۴ نفر در این مؤسسه تحصیل کرده و به افراد موفقی برای جامعه تبدیل شده‌اند. «اکرم الملوک غفاری» افزود: مؤسسه‌های خیریه اکنون همانند چتری در جامعه هستند که خیران و افراد جامعه می‌توانند با کمک به این موسسه‌ها برای تحت پوشش قراردادن افراد بی بضاعت از بروز معضلات اجتماعی در جامعه جلوگیری کنند.
یکی از مادران نمونه اقلیت‌های مذهبی استان مرکزی نیز به ایرنا گفت: سرپرستی و تربیت سه فرزندم پس از فوت همسر از جمله مهمترین عوامل انتخاب این جانب به عنوان مادر نمونه در این استان بوده است. «سرپوهی بارسقی» افزود: این جانب پس از فوت همسر با فعالیت در آموزش و پرورش توانستم زمینه تحصیل فرزندانم را فراهم کنم. وی ادامه داد: اکنون یکی از فرزندان به عنوان دندانپزشک، یکی به عنوان مهندس کامپیوتر در کشور آمریکا و دیگری به عنوان فعال اقتصادی در استان مرکزی به فعالیت اشتغال دارند.
این مادر نمونه اراکی گفت: مادران باید با خودگذشتگی زمینه رشد و پیشرفت را برای فرزندان فراهم کرده و آنان را به افراد موفقی برای جامعه و کشور تبدیل کنند. بارسقی گفت: پسر بزرگ این جانب در دوران دفاع مقدس در جبهه حق علیه باطل و اکنون نیز در جنگ اقتصادی دشمن در سنگر اقتصادی حضور فعال داشته و به یکی از افراد موفق در این زمینه تبدیل شده است.
یکی دیگر از مادران موفق استان مرکزی نیز در این نشست گفت: تربیت فرزندان در صورتی که توسط والدین بر پایه احکام دین و اسلام انجام شود، پیشرفت جامعه را به دنبال دارد. «فریده پرهیزکار» افزود: والدینی که احکام دینی را پایه و اساس تربیت فرزندان قرار می‌دهند در آینده پدران و مادران شایسته ای را تربیت و به جامعه تحویل خواهند داد. وی ادامه داد: فرزندان در صورتی که در زندگی و انتخاب همسر تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند در زندگی موفق خواهند شد.
این مادر موفق اراکی که فعالیت در انجمن‌های خیریه از جمله شورای بانوان مدرسه سازاستان مرکزی و انجمن خیریه بیماران سرطانی بیمارستان آیت الله خوانساری را دلیل انتخاب خود به عنوان مادر شایسته دانست، افزود: حضور و فعالیت خیران و افراد جامعه در انجمن‌های خیریه کاهش مشکلات مردم و معضلات اجتماعی را به همراه دارد.
وی، تربیت فرزندان موفق را از دیگر عوامل انتخاب خود به عنوان مادر نمونه در استان مرکزی عنوان کرد و گفت: اکنون یکی از فرزندان این جانب به عنوان کاپیتان کشتی نفتکش در شرکت ملی نفت ایران در خلیج فارس به فعالیت اشتغال دارد. این مادر نمونه اراکی ادامه داد: یکی دیگر از فرزندانم نیز اکنون به عنوان مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدی موفق اشتغال دارد.
در این آئین از از مادران نمونه استان مرکزی شامل «چنار آسادوریان»، «فریده پرهیزکار»، «مهری حسینی»، «مهری رضایی»، «محترم سیار»، «ملک تاج سلیمانی»، «منیره عبدی»، «اکرم الملوک غفاری»، «نارنج کارخانه»،» «صدیقه کلانتری» و «فاطمه نظیری آستانه» و «سرپوهی بارسقی» تقدیر شد.

جهت مشاهده آلبوم عکس های مراسم در خبرگزاری ایرنا اینجا را کلیک کنید.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۵ تیر ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۳۴۷
کد خبر : ۲۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید