مادر شایسته ایران امسال انتخاب می شود

اراک - خبرگزاری ایرنا - بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: مادر شایسته ایران اسلامی از بین استان های کشور امسال انتخاب و به عرصه بین المللی معرفی می شود.

مهندس محمدی اراک

«غلامرضا محمدی» روز چهارشنبه در دومین آیین تجلیل از مادران نمونه استان مرکزی افزود: آیین نکوداشت از مادران نمونه در ۲۹ استان کشور برگزار شده است و اراک دومین کلانشهری است که این آئین را برای پاسداشت خدمات مادران برگزار می‌کند. وی اظهار داشت: امسال برای نخستین با از مادران ۱۷ قومیت و چهار دین الهی نیز با هدف اتحاد و انسجام ملی تجلیل می‌شود.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: این آئین در برخی از استان‌های کشور برگزار نشده و استان مرکزی با اهتمام به جایگاه مادر در برگزاری پیشتاز است. محمدی افزود: ایمان به خدا، امید، احترام به والدین، باور و کمک به همنوع، پنج اصل موفقیت در زندگی است و جوانان با توجه به این خصیصه می توانند از سد مشکلات زندگی عبور کنند. وی اظهار داشت: زنان به علت باور داشتن توانایی خود می توانند در تربیت فرزند موفق تر عمل کنند.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر گفت: سرمایه گذاری در کانون خانواده با محوریت مادران و در سنین کودکی می تواند نتایج ارزشمند بیشتری از ده ها بنگاه زود بازده اقتصادی به همراه داشته باشد.


استاندار مرکزی نیز گفت: باید با تکریم از مادران جایگاه با ارزش آنان مورد تجلیل قرار گیرد و این مهم نیازمند فرهنگ سازی به ویژه برای نسل جوان است. سید «علی آقازاده» افزود: فرزندان باید همواره قدردان زحمات والدین به ویژه مادران خود باشند و مادرانی که در بین ما حضور ندارند همواره روح آنان حاضر است و دعای آنان بدرقه فرزندان است.
وی اظهار داشت: برگزاری آئین نکوداشت مادران نمونه اقدام فرهنگی به جا و شایسته ای است که یادآوری می کند تا جایگاه مادران را بیشتر از گذشته رفیع بدانیم. استاندار مرکزی گفت: مادران ملکه ذهن همه فرزندان هستند اما آئین تجلیل تلنگری به اذهان می زند تا قدر مادر را به عنوان عزیزی دوست داشتنی بیشتر بدانیم.
آقازاده افزود: در کتاب آسمانی ما مسلمانان، حفظ جایگاه ارزشمند مادر همواره مورد تاکید قرار دارد و احترام به آنان سفارش ائمه است. وی اظهار داشت: مادران در تربیت فرزندان نقش اثر گذاری برعهده دارند و انجام این وظیفه موجب تربیت و آموزش نسلی خواهد شد که آینده کشور را بر عهده دارد. استاندار مرکزی گفت: بخش عمده ای از تربیت انسان ها و فرهنگ سازی بشریت برعهده مادران است.

در این آئین از ۱۲ نفر از مادران نمونه استان مرکزی شامل «چنار آسادوریان»، «فریده پرهیزکار»، «مهری حسینی»، «مهری رضایی»، «محترم سیار»، «ملک تاج سلیمانی»، «منیره عبدی»، «سرپوهی بارسقی»، «اکرم الملوک غفاری»، «نارنج کارخانه»، صدیقه کلانتری» و «فاطمه نظیری آستانه» تقدیر شد.

در این آیین «زهرا فرجی» به عنوان مدیر نمونه در امور خانواده استاندار مرکزی و «وجیه نظری» به عنوان نماینده نمونه بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر معرفی و تجلیل شدند. همچنین از نشان یادبود دومین تجلیل از مادران نمونه استان مرکزی و تندیس هنر منبت از تصویر مادر بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر رونمایی شد.
۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۵ تیر ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۴۷۰
کد خبر : ۲۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید