برگزاری نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در استان کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج- خبرگزاری ایرنا۱۴ مادر نمونه کهگیلویه و بویراحمد چهارشنبه شب در همایشی به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. 

نکوداشت کهکیلویه و بویراحمد

 به گزارش ایرنا، حسین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد شامگاه چهارشنبه در نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج از نگاه معنوی درباره مقام مادران سخن گفت و اظهار داشت: مشکلات متعدد زندگی انسان با دعای خیر مادر قابل برطرف شدن است. وی با اشاره به اینکه مادران شهدا جایگاه ویژه ای بین دیگر مادران دارند، افزود: آنان فرزندان خود را به طور شرافتمندانه و آبرومندانه تربیت کرده و تحویل جامعه دادند و به وقت ضرورت با دستان پاک خود آنان را برای دفاع از دین و وطن به مسلخ فرستادند .

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تأسیس و راه اندازی بنیاد فرهنگی بین المللی مادر اقدامی ارزنده و جاودانه است و دعای خیر مادران کشور نیز همواره بدرقه راه مسئولان این بنیاد خواهد بود. کلانتری عنوان کرد: ۲۶ تیرماه ۱۳۹۸ به دلیل برگزاری نخستین آئین نکوداشت مقام والای مادران کهگیلویه و بویراحمد برای همیشه در تاریخ سراسر افتخار این استان ماندگار شد.

 

بنیانگذار و رئیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر نیز گفت: این بنیاد سال ۱۳۹۳ در شهر شیراز تأسیس و راه اندازی شد و هم اینک نیز در ۷۵ کشور دنیا ثبت شده است. غلامرضا محمدی اظهار داشت: آئین نکوداشت مقام والای مادر تاکنون در ۳۰ استان و ۲۳ شهرستان کشور و چهار بار نیز به صورت ملی برگزار شده است. وی افزود: جایگاه مادران قدسی و الهی است و نقشی اساسی در خانواده و جامعه بر عهده دارند.

بنیانگذار و رئیس بنیاد فرهنگی بین المللی مادر بیان کرد: مادران ستون خانه و مسئول آرامش خانواده هستند و بارها نیز در قرآن کریم بر اهمیت و لزوم تکریم آنان تأکید شده است. محمدی عنوان کرد: باید فرهنگ نیکی، تکریم، احترام و محبت به مادران بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: مادران مهمترین، اصلی ترین و مؤثرترین رکن خانواده و جامعه هستند. آذر صفایی نیا اظهار داشت: نقش و جایگاه والای مادران هیچ جایگزینی در خانواده و جامعه ندارد. وی افزود: مادران الگوهای صبر، عفت، دلسوزی و محبت هستند و مادران نمونه نیز باید هر چه بیشتر معرفی و تجلیل شوند.

۱۴ مادر نمونه کهگیلویه و بویراحمد در این آئین با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند. برنامه های متنوع فرهنگی و هنری شامل سرود، موسیقی محلی و اعطای نشان فرزند شایسته بنیاد فرهنگی بین المللی مادر به حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این آئین اجرا شد.

 

جهت مشاهده آلبوم عکس های مراسم در خبرگزاری ایرنا اینجا را کلیک کنید.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا 

 

۲۷ تیر ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۴۰۶
کد خبر : ۲۵۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید