نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا برگزار شد

شیراز- خبرگزاری ایرنا- برگزاری نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا با تجلیل از ۱۱ مادر نمونه این شهرستان همراه بود. 

برگزاری نخستین آیین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان فسا

عضو هیات‌مدیره بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در این آیین با اشاره به اهداف این بنیاد غیردولتی گفت:‌تلاش بنیاد مادر بر این است که همگان قدر مادران خود را بهتر بدانند و جایگاه والای مادر به جامعه امروز یادآوری شود. داریوش نویدگویی با اشاره به ایثارگری‌های مادران فداکار در سراسر ایران و جهان اضافه کرد: مادرانی را سراغ داریم که در سخت‌ترین شرایط، چهار استاد دانشگاه و یا فرزندان موفقی را تحویل جامعه دادند و امروز جامعه ما باید این مادران را بهتر بشناسد. عضو هیات‌مدیره بنیاد مادر ادامه داد: این بنیاد قصد دارد از مادران تمام ادیان الهی نیز تجلیل کند چراکه بنیاد مادر مرز نمی‌شناسد و جهانی شده است. نویدگویی همچنین گفت: نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه در شهرستان فسا،‌ یک مقدمه است و امیدواریم با همت مسئولان در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا نیز در این مراسم گفت: مادران با تربیت فرزندان صالح و تحکیم بنیاد خانواده، جامعه را در رشد و توسعه پایدار یاری می‌دهند. سلیمان کرمی افزود: نقش مادر در زندگی مانند پلی برای عبور از یک رودخانه پُرتلاطم است کسی که عامل رشد و تعالی خانواده قلمداد می‌شود. وی با اشاره به جایگاه والای مادر در دین مبین اسلام ادامه داد: اسلام بیش از دیگر مکاتب به جایگاه مادر توجه کرده چراکه وی را ستون خانواده می‌داند و پیامبر نیز می‌گوید بهشت زیر پای مادران است. کرمی هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را صرفاً یک تجلیل ساده ندانست و افزود: هدف بنیاد مادر تنها معرفی و تقدیر از مادرانی خاص نیست بلکه منظور از این نکوداشت‌ها، بحث فرهنگ‌سازی و ارتقای جایگاه مادران ایران‌زمین مطرح است. این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام‌شده در جهت سلامت مادران نیز افزود: تأمین سلامت مادران تضمین سلامت جامعه است که در شهرستان فسا به همت دانشگاه علوم پزشکی به این مقوله توجه جدی شده است.

در این آیین، از ۱۱ مادر نمونه شهرستان فسا به نامهای عصمت تقوی، ملکی جمالی، عذرا خسروانی، سهیلا رنجبر، زهرا بی بی سیار، رقیه صادقی ششده، حسنی عباس‌زاده، پوران قاسمیان، گلی قنبری مزیدی، زینب بگم کرباسی و سکینه یزدان پناه تجلیل به عمل آمد و یادمان این آئین نیز توسط مسئولان حاضر با دست‌خطهایی در وصف مقام مادر، امضا شد.
بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در سال ۱۳۹۳ با هدف آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی شکل‌گرفته است.
شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

            باشگاه خبرنگاران جوان

 

۲۵ اَمرداد ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۶۷۵
کد خبر : ۲۶۶

نظرات بینندگان

جعفر قاضی
0
0
0

سلام علیکم من برنامه مستند را دیدم. از شخصیت مهربان ، خود ساخته ، فهیم ، موفق و از همه مهمتر قدر دان و انهم قدر دان مادرش و مادران فداکار این مرز و بوم لذت بردم و از توفیقات ایشان خوشحال شدم و برایش سلامتی و طول عمر و موفقیت ارزو کردم . افرین بر تو ای مرد ای قدر شناس و با وفا. سخن کوتاه کنم هرچه صفت خوب بتو نسبت دهم لایق هستی .


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید