اعلام جزئیات چهارمین همایش مادرانگی در ایران

شیراز-خبرگزاری ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر اعلام کرد: چهارمین کنفرانس جایگاه و نقش مادر با عنوان "مادرانگی در ایران" ۱۰ و ۱۱ اسفند در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود.

همایش مادرانگی

غلامرضا محمدی جمعه در گفت‌وگو با ایرنا عنوان کرد: یکی از اهداف بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر حمایت از پژوهشگرانی است که در زمینه ارتقای جایگاه مادر در خانواده دست به قلم ببرند. وی عنوان کرد: در همین راستا، نخستین دوره گردهمایی پژوهشی با حمایت این بنیاد و با محوریت مادر در سال ۱۳۹۵ در دانشگاه شیراز با پذیرش ۱۵۶ مقاله برگزار شد، دوره دوم با ۱۱۲ مقاله در دانشگاه تهران و دوره سوم با بیش از ۲۳۰ مقاله در دانشگاه فردوسی مشهد اجرا شد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی مادر افزود: مقصد بعدی این نشست‌های پژوهشی در سال آینده و در دانشگاه تبریز خواهد بود. محمدی همچنین درباره انتخاب مادر نمونه کشوری نیز اظهار کرد: انتخاب مادر نمونه تاکنون در همه استان‌های کشور، جز چهار استان برگزار شده است که از دی ماه سال جاری مادران نمونه این استان‌ها نیز انتخاب خواهند و این برنامه در اسفندماه جاری به پایان خواهد رسید. وی با بیان اینکه اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ زمان برگزاری آیین گرامیداشت مادر نمونه کشور است، ادامه داد: انتخاب مادران نمونه کشوری بر اساس اهداف این بنیاد صورت می‌گیرد.

محمدی شاخص‌های مادر نمونه را برشمرد و بیان داشت: مادر نمونه در درجه اول باید فرزند شایسته‌ای برای والدین خود باشد، او باید بانویی همدل، همراه، همکار، مهربان، باوفا و سنگ صبور همسرش باشد، مادر نمونه باید وظایف و مسئولیت‌های مادر در قبال فرزندانش را به نحو احسن و شایسته‌ای انجام داده باشد؛‌ همچنین بایسته است شهروندی خوب، مردم‌دار و الگویی برای دیگران باشد. مادر نمونه باید در زندگی شخصی، خانوادگی، اجتماعی، کار شاخص و متفاوتی که در جامعه اثر مثبت داشته، انجام داده باشد.

بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به انتخاب مادران نمونه اقوام ۱۷گانه ایرانی و پیروان ادیان الهی در کشور با رویکرد تقویت همدلی ایرانیان نیز اشاره کرد. محمدی هدف از این رویداد فرهنگی را اعلام همبستگی میان همه مادران ایران برشمرد و ابراز داشت: در مجموع از ۲۲ مادر به نمایندگی از ادیان و قومیت‌های ایرانی در مراسمی که سال آینده در تهران برگزار خواهد شد، تجلیل می‌شود.

وی درباره فرایند انتخاب مادران نمونه اقوام و ادیان نیز گفت: مدیران کل امور بانوان استانداری های هر استان از هر قوم سه مادر را با توجه به شاخص‌های بنیاد مادر معرفی خواهند کرد و هیات انتخاب مادر نمونه این بنیاد از این میان یک تن را به عنوان برترین معرفی می‌کند؛ افزون بر این انتخاب مادران نمونه ادیان نیز با هماهنگی نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی صورت خواهد گرفت.

محمدی بیان داشت: عموم علاقه‌مندان می‌توانند رزومه مادر نمونه را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل info@mothersfoundation.ir یا شماره واتساپ ۰۹۱۷۰۴۷۹۳۹۳ ارسال کنند؛ همچنین شماره تماس ۲-۰۷۱۳۲۲۸۸۴۴۰ داخلی (۱۰۸) برای کسب اطلاعات بیشتر در اختیار است.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیر دولتی فعالیت و اهداف هفت گانه‌ای را دنبال می کند. ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌ آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُررنگ‌ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.
همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم‌ آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر ۲ سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است. این بنیاد، تا کنون در ۷۴ کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۸ آذر ۱۳۹۸
تعداد بازدید : ۱,۳۳۸
کد خبر : ۲۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید