مادران، سفیران صلح و دوستی می‌شوند

شیراز- خبرگزاری ایرنا- مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با بیان اینکه مادران می‌توانند در جهان اختلافات، سفیران صلح و دوستی باشند، اعلام کرد: مادران سفیر صلح و دوستی ایران، پس از گزینش به سراسر جهان معرفی خواهند شد.

مهندس محمدی

غلامرضا محمدی دوشنبه هشتم دی‌ماه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به اینکه در دنیای کنونی اختلافات فرهنگی، نژادی، قومی، سیاسی و تفاوت‌های عقیدتی، مذهبی و مرد سالاری در برخی جوامع وجود دارد، گفت: ای کاش قانونی وجود داشت که در همه دنیا مادرها رهبر باشند. اما متاسفانه به علل یادشده این رویا گرچه غیرممکن نیست، تحقق آن در این مقطع از زمان بسیار مشکل است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با بیان اینکه مادران از دیرباز و حتی از بدو خلقت، منشا محبت و مهربانی بوده‌اند، اظهار کرد: مادر نماد همدلی و همزیستی مسالمت‌آمیز، صلح و دوستی و آرامش است و اوست که در جوامع کوچکی همچون خانواده، برای رفع اختلافات پیش‌قدم شده، با عطوفت خود باعث صلح و آشتی می‌شده است.
او با تاکید بر اینکه مادران شایستگی دارند که سفیران صلح و دوستی در سراسر جهان باشند، ابراز داشت: با ایمان و اعتقادی که به جایگاه مقدس و نقش و توانمندی مادران داریم و با توجه به مشکلاتی که در این برهه از زمان در دنیا شاهد هستیم و نیاز مبرم به صلح ودوستی و آرامش، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر درصدد است اولین آیین انتخاب مادران سفیر صلح و دوستی را در کشور برگزار کند.
محمدی افزود: در نظر است از هر استان یک مادر نمونه به عنوان مادر سفیر صلح و دوستی انتخاب شود و نهایتاً از میان ۳۳ مادر نمونه سفیران استان‌های کشور، پنج مادر نمونه باعنوان سفیران صلح و دوستی ایران، به جهان معرفی شود.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر درباره شاخص‌های انتخاب مادران سفیران صلح و دوستی گفت: مادر نمونه صلح و دوستی باید معتقد و متعهد به اصول منشور بنیاد مادر باشد، حداقل دو فرزند موفق داشته باشد، دارای تحصيلات عالی و دانش‌آموخته از یکی از دانشگاه‌های معتبر داخلی یا خارجی باشد، مسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، آلمانی و عربی و نیز علاقمند و فعال در حوزه گسترش صلح و دوستی باشد.

محمدی افزود: افراد می‌توانند براساس مشخصات یادشده فرد مورد نظر خود را به بنیاد بین‌المللی مادر معرفی کنند؛ همچنین آیین پایانی معرفی مادر سفیر صلح و دوستی به محض بهبود وضعیت شیوع بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۰ طی مراسمی برگزار خواهد شد.

بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیردولتی فعالیت و اهداف هفت گانه‌ای را دنبال می‌کند. ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایدئال، پُررنگ‌ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.
همچنین ایجاد مراکز مشاوره برای مادران، فراهم‌ آوردن زمینه آموزش از مهد کودک تا دانشگاه و نیز انتخاب مادران نمونه و برگزاری آیین نکوداشت در هر ۲ سال یک بار از جمله اهداف این بنیاد است. این بنیاد، تا کنون در ۷۴ کشور جهان نیز به ثبت رسیده است.

منبع خبر : خبرگزاری ایرنا

۸ دی ۱۳۹۹
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۳۷۹
کد خبر : ۲۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید