مجله‌ای که به عشق مادران منتشر می‌شود

شیراز-خبرگزاری ایرنا- دشواری‌های مطبوعات در شرایط گرانی کاغذ سبب نشده است که «پیام مادر» فصلنامه‌ای که به عشق مادران سرزمین ایران و دیگر مناطق جهان، منتشر می‌شود از حرکت باز ایستد.

بنا بر اعلام بنیاد بین‌المللی فرهنگی مادر که به مرکزیت شیراز فعال است، مجله پیام مادر در کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی کشور سوئد به ثبت رسیده است. چهار شماره از آخرین شماره‌های این مجله که توسط بنیاد بین‌المللی فرهنگی مادر به مرکزیت شیراز منتشر می‌شود، روز یکشنبه در اختیار دفتر ایرنا قرار گرفت.
غلامرضا محمدی مدیرعامل این بنیاد، مدیرمسئول و سردبیر مجله پیام مادر نیز هست که در سخن آغازین نشریه نگاشته است:‌ این بنیاد تاکنون در 31 استان کشور و ۱۶ شهرستان فارس حضور یافته و برنامه‌های مستمری را برای یافتن مادران نمونه برگزار کرده است.

پیام مادر


مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین المللی مادر افزوده است: از آنجا که این بنیاد، نهادی بین‌المللی است تاکنون در ۷۵ کشور جهان نیز به ثبت رسیده است و اهداف و شاخص‌های بنیاد مادر به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
محمدی در ادامه با اشاره به انتشار فصلنامه پیام مادر با کاغذ مرغوب نگاشته است: تلاش بر این داریم که کارها به بهترین شکل ممکن انجام شود که هم خدا راضی باشد و هم قداست مقام والای مادران در سراسر جهان حفظ شود.
عکس هر یک از شماره‌های این مجله، معرفی یکی از مادران نمونه از سراسر کشور است. در شماره شانزدهم ویژه پاییز ۱۳۹۹، دکتر فرشته سلاجقه از استان کرمان معرفی شده است. ایران نارویی از سیستان و بلوچستان و دکتر طاهره خسروی رودسری از استان مازندران نیز در شماره‌های پانزدهم و چهاردهم به عنوان مادر نمونه معرفی شده‌اند.
برقراری رابطه موثر با فرزندان، ویژگی‌های کودک سالم، مادران منبع انرژی مثبت، بانوان قدرتمند، آنچه در مدرسه نیاموختیم و "مادر معمار بهداشت روانی نوزاد" از عناوین آخرین شماره این فصلنامه فرهنگی ویژه پاییز ۱۳۹۹ است.
در این نشریه، صفحاتی به حمیرا ریگی سفیر ایران در برونئی اختصاص یافته و از وی به عنوان مادری موفق از دیار قوم بزرگ بلوچ یاد شده است. صفحاتی از این نشریه به زبان انگلیسی است و مطالبی با موضوع نقش‌آفرینی مادران در سراسر کره خاکی و معرفی برخی نمادهای فرهنگی ایران در آن دیده می‌شود.

 

لینک منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

۱۷ اسفند ۱۳۹۹
خبرگزاری ایرنا |
تعداد بازدید : ۱,۴۴۶
کد خبر : ۲۹۹

نظرات بینندگان

تهرانی
0
0
0

بسیار عالی ممنونم


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید