آیین نکوداشت مادران نمونه استان خراسان رضوی برگزار گردید

آیین نکوداشت مادران نمونه استان خراسان رضوی برگزار گردید

آئین نکوداشت مادران نمونه استان خراسان رضوی

 

آئین نکوداشت مادران نمونه استان خراسان رضوی، روز سه شنبه 23 شهریورماه 95 با همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و با همکاری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، اداره آموزش وپرورش ، اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی،بنیاد شهید و ایثارگران، استانداری و دانشگاه فردوسی مشهد در سالن شهید اصغرزاده مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد برگزار شد و از ده مادر به عنوان نماینده مادران نمونه استان خراسان رضوی تقدیر شد.

مهندس غلامرضا محمدی بنیانگذار محترم بنیاد مادر گفت: در سه سال مشورت با دوستان و اندیشمندان و الگوپذیری از آموزه‌های دینی و بنا به فرموده نبی اکرم (ص) که بهشت زیر پای مادران است بنیاد مادر را تشکیل دادم تا از این رهگذر هرساله به پاس نکوداشت مقام شامخ مادرم و مقام والای تمام مادران همایشی برگزار کنم. از این رو پس از تحقیق، مکاتبه و ارتباط با ارگان های مرتبط برآن شدیم تا از مادرانی با ویژگی های خاص یا فعال درعرصه فرهنگی در هر شهر و استان تقدیر نماییم.

مهندس محمدی، آشنا کردن جامعه به‌ویژه نسل جوان با مقام والای مادر، ارتقا و بازآفرینی مقام مادر از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، خانوادگی، آموزش مسؤولیت‌های خطیر مادری به خانم‌های جوان به‌ویژه دختران و دانش‌آموزان دختر، تبیین نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل، ایجاد مرکز مشاوره برای مادران به‌ منظور رفع تنگناهای آنان و... را از جمله اهداف تأسیس بنیاد برشمرد.

بنیانگذار محترم بنیاد مادر در پایان سخنان خود از حمایت های کلیه مسئولین،سازمانها و نهادهایی که صمیمانه در برگزاری این آئین باشکوه همکاری داشتند تشکر و قدردانی نمودند.

در این مراسم مهندس عبدالرضا شریعتی نماینده محترم بنیاد مادر در استان خراسان رضوی نیز به ایراد سخنانی پیرامون مقام مقدس مادر پرداخت.

جناب آقای سید سعید سرابی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز سخنانی در مورد نقش و جایگاه مادر بیان نمودند. در این مراسم کلیپ بنیاد مادر و سرود بنیاد مادر در میان شور و شوق حضار پخش شد و مورد استقبال آنان قرار گرفت. گروه ناشنوایان نیز به اجرای برنامه هنری خود پرداختند که احساسات همه را برانگیخته و بسیار مورد تشویق قرار گرفتند.

در پایان مادران نمونه سال 1395 استان خراسان رضوی مورد تجلیل قرار گرفتند و لوح و حمایل و هدایایی به آنها اعطا گردید اسامی این مادران گرانقدر بشرح زیر می باشد:

1 ـ ناهید صباغی

2 ـ نرجس خواجه حسنی

3 ـ مریم کارگر عزیزی

4 ـ فاطمه اقلیمی

5 ـ ماهرخ خسروی

6 ـ سمیه صبوری حاجی آبادی (نماینده بانوان فرهنگی دانشگاه فردوسی)

7 ـ ماهرخ گذری

8 ـ دکتر زهرا احمدی افزادی

9 ـ معصومه صاحب جمعی

10 ـ فاطمه میرجهانی محمدآبادی

 

این آئین نکوداشت به مدت سه ساعت با حضور جمع کثیری از مردم خوب و فهیم و مسئولین محترم شهرستان مشهد برگزار شد و ازدحام جمعیت به حدی بود که با وجود پرشدن سالن، مردم عزیز در بیرون از سالن نیز ایستاده آئین نکوداشت را پیگیری می کردند.

خراسان رضوی

 

رسانه جدید

 

 آیین نکوداشت مادران نمونه استان خراسان رضوی

 

 

لوگوی بنیاد مادر


۲۳ شهریور ۱۳۹۵
تعداد بازدید : ۱,۰۸۴
کد خبر : ۳۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید