هفت درس از سبک فرزندپروری ژاپنی برای مادران

Japanese mother

 

فرهنگ فرزندپروری ژاپنی بسیار متفاوت از فرهنگ های دیگر است. والدین ژاپنی فرزندانشان را لوس نمی کنند و از بدو تولد فرزندان خود را به سمت استقلال تشویق می کنند. همچنین، استانداردهای اخلاقی مانند صداقت، احترام و شرافت به شدت ترویج می شود. در ادامه هفت درس از فرهنگ ژاپنی که به همه مادران توصیه می شود آورده شده است:

1- هر کودک مستقل است: استقلال در انجام امور های شخصی کودکی تشویق می شود و زمینه ساز استقلال فکری و شخصیتی در بزرگسالی است
2- مادران در مورد کودکانشان صحبت نمی کنند: غیر از مشکلات خاص و آن هم با افراد معتمد، مادران ژاپنی در مورد فرزندانشان صحبت نمی کنند.
3- مادران کودکانشان را دائما بغل می کنند و در آغوش می کشند: اگرچه در ملاءعام این امر به نمایش گذاشته نمی شود، اما مادران ژاپنی دلبسته فرزندانشان هستند و دلبستگی و تماس فیزیکی با کودک جایگاه ویژه ای در فرهنگشان دارد.
4- مادران کودکان را تشویق به خویشتن داری می کنند: به کودکانشان یاد داده می شود در محیط خانه و جامعه آرام رفتار کنند و از خشونت پرهیز کنند.
5- تهیه و پخت و پز غذا برای مادران امری ضروری است: غذای کودک در فرهنگ ژاپنی غنی است و مادران ژاپنی وقت زیادی برای تهیه غذاهای متنوع و سالم با مواد تازه و مغذی برای خانواده صرف می کنند.
6- مادران طبیعت را جدی می گیرند: همانطور که دلبستگی و ارتباط دوشادوش نظم و انضباط در خانه تمرین می شود، مادران ژاپنی به کودکان ارتباط با طبیعت وحفاظت از آن را یاد می دهند. در این فرهنگ پیک نیک و گردش در پارک و جنگل و طبیعت نقش مهمی دارد.
7- تاکید بر قصه ها و افسانه ها و داستان های پریان: مادران ژاپنی برای کودکانشان از افسانه ها و قصه های ژاپن داستان تعریف می کنند و بدین طریق قوه تخیل کودکان را افزایش می دهند و نیز آن ها را با فرهنگ و آیین های دیرینه کشورشان آشنا می کنند.

 

 

۱۰ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۸۷۵
کد خبر : ۳۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید