اولین آیین نکوداشت مادران نمونه استان لرستان برگزار شد

اولین آیین نکوداشت مادران نمونه استان لرستان برگزار شد

اولین آئین نکوداشت بنیاد فرهنگی بین المللی ملی مادر به میزبانی استان لرستان

 

اولین آئین نکوداشت بنیاد فرهنگی بین المللی ملی مادر به منظور تجلیل و قدردانی از مادران نمونه استان لرستان با حضور جناب آقای مهندس غلامرضا محمدی بنیانگذار و هیئت همراه و جمعی از مسئولین استانی در روز 26 شهریور ماه سال جاری در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد.

مهندس غلامرضا محمدی بنیانگذار بنیاد مادر در نخستین همایش نکوداشت مادران استان اظهار داشت: واژه پدر ، پسر و دختر سه نقطه دارد. اما مادر نقطه ندارد و تمام نقاط وجودش صرف سعادت خانواده و فرزندان شده است. نقش و جایگاه مادر نقشی الهی است و مقام، شأن و منزلت مادر جدای از مسائل روزمره ما است.

وی افزود: بنیاد مادر بر اساس کلام نبی اکرم (ص)که فرمودند : بهشت زیر پای مادران است؛ متعلق به همه مادران جهان می باشد و فعالیت های این بنیاد صرف نظر از رنگ، نژاد و قوم است. بنیانگذار بنیاد مادر با اشاره به اینکه این بنیاد وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست، بیان کرد: "هر گونه فعالیت سیاسی در این بنیاد 100 درصد ممنوع است.ما در این بنیاد از کسی کمک مالی نمیگیریم و نیاز مالی نداریم و جز رضای خدا و خشنودی مادران چیزی نمی خواهیم". مهندس محمدی با اشاره به برخی صفات نیکوی حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: ان شاالله که همه با تمام وجود از این بانو الگو بگیریم.

وی عنوان کرد: کانون هر جامعه، خانواده وقلب این کانون مادر است و اگر به قلب خانواده توجه نشود مشکلات اجتماعی زیادی را در پی دارد. فرزندان ما منعکس کننده رفتار ما هستند و هر کاری که ما انجام دهیم آنها انجام می دهند و ما باید به سمت جوانان و فرزندان خود برویم. وی با بیان اینکه جوانان ما معصوم هستند، گفت: متاسفانه 165 شبکه فارسی زبان ماهواره، قلب کانون خانواده و فرزندان ما را نشانه گرفتند.

وی گفت: سعادت هر فرد در گرو پنج اصل ایمان، امید،تلاش، احترام به دیگران به ویژه مادر و کمک به دیگران و شرکت در کار خیر است.

بنیانگذار بنیاد مادر افزود: متأسفانه ما به بچه های کوچک اهمیت نمی دهیم اما باید به آنها اهمیت داد تا آنها هم به بزرگان احترام بگذارند.

وی در رابطه با اینکه در بنیاد مادر چرا کلمه فرزند را به کار می بریم، گفت: در ارگان ها از کلمه عضو استفاده می کنند اما ما از کلمه فرزند استفاده می کنیم چرا که معنویت و عرفان در آن وجود دارد و مادر وطن ما است.

وی افزود: زبان لر لهجه نیست بلکه افتخار ایران زمین و یک فرهنگ شناخته شده در جهان است و این سرزمین، سرزمین شیر مردان و شیرزنان بسیاری است.

بنیانگذار بنیاد مادر تصریح کرد: قداست مادر از زمانی است که نطفه بسته می شود و تا ابد وجود دارد و مادر هیچگاه نمی میرد.

ایشان خاطر نشان کرد: ما همیشه از تمام سمت ها و افراد تقدیر و تشکر می کنیم ولی هیچگاه از مادران تجلیل و تشکر نشده که ما در بنیاد مادر برای اولین بار در جهان این کار را می کنیم مهندس محمدی گفت:دلیل بیشتر غم و غصه و شکست فرزندان، عدم رضایت والدین آنها است.

گفتنی است که در این همایش مهندس غلامرضا محمدی بنیاگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر ضمن تقدیر از گروه سرود ناشنوایان بهزیستی استان به هریک از اعضای گروه مبلغ 10 میلیون ریال اهداء کرد.

در پایان این همایش از5 مادر نمونه استان، مادران گرامی؛ عاطفه کاشفی، نازی ساکی، شاطلا قاسمی، سحر حسنوند و مریم شاهرخیان ظفری نژاد به عنوان نماینده مادران نمونه استان لرستان تجلیل به عمل آمد و سرکار خانم زهرا خادمی به عنوان نماینده بنیاد مادر در استان لرستان معرفی شد.

 

 اولین آیین نکوداشت مادران نمونه استان لرستان

 

لوگوی بنیاد مادر

۲۶ شهریور ۱۳۹۵
تعداد بازدید : ۱,۳۳۱
کد خبر : ۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید