پیام مادران ایرانی به ۱۰۰ کشور جهان رسید

شیراز- خبرگزاری ایرنا- بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت:‌ پیام و نگاه ملت ایران به قداست جایگاه مادر و نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل در قالب بیانیه، نشان و منشور این بنیاد غیردولتی در ۱۰۰ کشور جهان به ثبت رسید.

IRNA

غلامرضا محمدی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به لطف خدا و دعای خیر مادران سرزمین ایران و پیگیری‌های اینجانب، اهداف‌، منشور و شاخص‌های انتخاب مادران نمونه به ۳۰ زبان زنده دنیا ترجمه و نشان بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در ۱۰۰ کشور جهان ثبت شد.
وی اظهار داشت:‌ در پی این تلاش‌ها که به صورت مستمر در مدت سه سال ثمربخش شد، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر اجازه فعالیت در کشورهای مختلف ازجمله اتحادیه‌ اروپا، چین، روسیه، انگلیس، ایالات متحده آمریکا، کانادا واتحادیه افریقا و دیگر کشورها را دارا است و این دستاورد به عنوان نتیجه تلاش‌های یک سازمان مردم نهاد ایرانی در میان سایر سمن‌های فعال اقدامی متمایز است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر گفت: آشنا کردن بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی از اهداف این بنیاد است که با ثبت جهانی این بنیاد، به دنبال تبیین قداست مادر در جامعه ایرانی و جهان نیز هستیم.

مهندس محمدی

محمدی گفت:‌ تلاش داریم مسئولیت‌های جامعه بشری به ویژه فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران را یادآوری کنیم و تاکنون با برپایی آیین‌های پاسداشت مقام مادر در مراکز همه استان‌های کشور و برخی شهرستان‌ها، مادران نمونه را معرفی و سال‌ها زحمت و کوشش آنها در ساختن جامعه متعالی را تجلیل کرده‌ایم. وی تاکید کرد: بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر یک بنیاد فرهنگی بین‌المللی است که به صورت صد در صد غیردولتی است و وابسته به هیچ ارگان، نهاد، حزب و یا گروهی نیست و هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع است.
بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر با اشاره به برنامه آتی این بنیاد در انتخاب مادران نمونه اقوام و ادیان ایرانی گفت: هرگونه تبعیض از لحاظ زبان، رنگ، ملیت، قومیت، فرهنگ، عقیده و مذهب در بنیاد مادر ممنوع است.
وی با تاکید بر اینکه مادران شایستگی دارند که مادران پیام آوران ،صلح و دوستی در سراسر جهان باشند، ابراز داشت: با ایمان و اعتقادی که به جایگاه مقدس و نقش و توانمندی مادران داریم و با توجه به مشکلاتی که در این برهه از زمان در دنیا شاهد هستیم و نیاز مبرم به صلح ودوستی و آرامش، بنیاد فرهنگی بین المللی مادر درصدد است اولین آیین انتخاب مادران پیام آوران ،صلح و دوستی را بعد از بهبود شرایط کرونا در کشور برگزار کند.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر افزود: در نظر است از هر استان یک مادر نمونه به عنوان مادر پیام آور،صلح و دوستی انتخاب شود و نهایتاً از میان ۳۳ مادر نمونه پیام آوران صلح و دوستی استان‌های کشور، پنج مادر نمونه باعنوان پیام آوران ،صلح و دوستی ایران، به جهان معرفی شود. محمدی در ادامه یادآور شد:‌ نشان، اهداف و منشور بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر در ۱۰۰ کشور جهان و همچنین برخی سازمان‌های بین‌المللی همچون سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو WIPO) از زیرمجموعه‌های سازمان ملل متحد به ثبت رسیده است.
وی اظهار داشت: مستندات مربوط به ثبت بین‌المللی این بنیاد در سایر کشورهای جهان و همچنین ترجمه اهداف و منشور این بنیاد به ۳۰ زبان و فعالیت‌های صورت گرفته در قالب آیین‌های بزرگداشت مادران نمونه و همچنین مجله پیام مادر در قالب کتابی نفیس منتشر شده است. محمدی گفت:‌ این کتاب در اختیار سازمان‌های مرتبط با امور زنان و خانواده در کشور، سفارتخانه‌های ۸۵ کشور مستقر در ایران و همچنین ۱۲ سازمان بین‌المللی ارسال شده تا بیانگر نوع نگاه ایران و ایرانی به قداست جایگاه مادر باشد.
بنیاد بین‌المللی مادر در یازدهم مهرماه سال ۱۳۹۳ در شیراز راه‌اندازی شد و یکی از اهداف آن قدردانی از مادران نمونه است. این بنیاد، نهاد فرهنگی بین‌المللی است که به‌ صورت غیردولتی فعالیت و اهداف هفت گانه‌ای را دنبال می‌کند. ارتقا و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز مادر از منظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی، تببین و تاثیر نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده آل، پُررنگ‌ کردن مسئولیت‌های جامعه به ویژه فرزندان در قبال حقوق مادران، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به زنان جوان در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران در زمره این اهداف هفت گانه است.

 

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا 

۱۲ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۱,۴۷۴
کد خبر : ۳۱۱

نظرات بینندگان

لطفعلی زارعی
5
0
0

حمدوسپاس ازدرگاه لم یزلی ایزدتوانا که دراین برهه ازدنیای کنونی که گرفتاریهای بشریت حدومرزی ندارد وبشرسردرلاک مشکلات عدیده خود فرو برده ،،انسانی برجسته باتفکرات متعالی خوددرحفظ مقام ومنزلت فرشتگان افرینش ،،مادران فداکار ،،قدمردانگی علم کرده واین فرشتگان زمینی رادرحد جهانی شدن ارج مینهد خداوند روح ملکوتی مادر مهندس غلامرضا محمدی دربهترین مکان قراردهد

حمزه دهقانی
0
0
0

سپاسگذار کسانی هستم که سرآغاز تولد من هستند. از یکی زاده می شوم و از دیگری جاودانه. استادی که سپیدی را بر تخته سیاه زندگیم نگاشت و مادری که تار مویی از او به پای من سیاه نماند.از درگاه ایزد منان دوام عزت وسلامت، تداوم حضور و تاثیر ان بزرگوار را در مجموعه مسئلت دارم

سیدمحمدهاشمی
5
0
0

به نوبه خودم از زحمات ارزشمند بنیاد مادر در قدردانی از مقام والای مادر تشکر و قدردانی میکنم.باشد که آوازه این رسالت مقدس در تمام دنیا منعکس شود.سلامت ،موفق و پاینده باشید

ابراهیم ناصری
5
0
0

خیر نکوکار، جناب آقای مهندس غلامرضا محمدی. درودی خالصانه و ارادتی خاضعانه محضر شما که مظهر مهر هستید و از تبار باران،فروغ مهرتان روشنی بخش حریم مهرورزی و ریزش ابر کرامتتان رویش زندگی است. شما یار دیار امروزید و یادگار ماندگار فردا. توفیق قرین اعمال خدا پسندانه و مصلحانه ی شما باشد. تویی آن گوهر پاکیزه که در عالم قدس ذکر خیر تو بود حاصل تسبیح ملک.

مسلم شیبانی نیا
0
0
0

درود بر مهندس محمدی عاقبت بخیر شوید

Abdollah kamali
0
0
0

کار بزرگی است من یقین دارم اقای مهندس غلامرضا محمدی اهداف انسانی دارد وعلاقمنداست وگرنه این کارجز زحمت وهزینه استفاده مادی نداشته وعلاقمندی وپشت کار اقای مهندس محمدی باعث گردیده دنیا بدانند سرزمین جمهوری اسلامی ایران بانی نام مادر وارتقای ان می باشد و اصالت های وجودی پایه واصل انگیزه خوب بودن همانا مادر وپدر بوده امید بخدا دارم که باهمکاری وهم یاری درامور جاری قدمی مثبت برداریم

زهرا قلی زاده
5
0
0

درودبیکران جناب مهندس محمدی عزیزو تک تک دست اندرکاران بنیادمادر،بسیارارزشمندوقابل تقدیرهستید،درپناه خداباشید،دعای خیرتمامی مادران بدرقه راهتان. چه قدرزیباوگسترده می اندیشیدفراترازانتظار

حبیب زاده
0
0
0

خوشا به سعادتتون مهندس محمدی بزرگوار و چقدر خوشبخته مادری که فرزند چون شما داره

سودابه داوران
0
0
0

بسیار عالی در اهداف بلند و بشردوستانه این بنیادموفق و سرافراز باشید

عنایت اله جهانپور
0
0
0

باسلام آرزوی طول عمرباعزت برای تمامی مادران سرزمینم وعلودرجات برای والده جناب آقای محمدی بانی وموسس این نهادعظیم وجهانی،انصافاازتلاشهای بی شائبه حاج غلامرضامحمدی درارج نهادن به شان ومنزلت مادران بایستی تقدیرشود امیداست خدای متعال اجرشان دهد،دعای خیرمادران سرزمینم بدرقه راهتان جناب محمدی


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید