راهکارهایی برای جلوگیری از غر زدن کودک

بسیاری از والدین هنگام مواجهه با کودکی که غر می زند مستاصل می شوند. این راهکارها می توانند در جلوگیری از غر زدن کودک به شما کمک کنند:

 

baby

 

  • در مورد زمان غر زدن فرزندتان فکر کنید. چه اتفاقی افتاد بلافاصله قبل از اینکه کودک شما شروع به غر زدن کند؟ آیا ممکن است کودک شما خسته یا بیمار باشد؟ آیا ممکن است کودک شما سعی در جلب توجه شما داشته باشد و نتواند؟ اگر الگوهایی را در علیت مشاهده کردید ، سعی کنید فرایندهایی را برای جلوگیری از این عوامل ایجاد کنید.
  • شفاف و ثابت قدم باشید. به کودک خود بگویید که دوست دارید نیازهایش را برطرف کنید ، اما انتظار دارید که او محترمانه از شما بخواهد. هنگامی که فرزندتان غر می زند ، بگویید "من دوست دارم به شما کمک کنم ، اما انتظار دارم که شما با لحن مودبانه بپرسید." پرستاران، والدین، پدربزرگ و مادربزرگ را در هم توجیه کنید که مانند شما رفتار کنند. اگر غر زدن نفعی برای کودک داشته باشد و به خواسته خود برسد، همچنان غر خواهد زد.
  • دستور ندهید. نگویید: «دیگه گریه نکن» چون کودک دستورتان را اجرا نمی‌کند و وقتی باتحکم و عصبانیت شما روبه‌رو می‌شود بیشتر و بلندتر گریه می‌کند. از او بپرسید «چی می‌خوای؟»‌، «چرا گریه می‌کنی؟»، «به من بگو چی شده». همین که جملات شما مثبت، مهربانانه و تسکین‌دهنده باشند کودکتان گریه را فراموش می‌کند. ‏
  • پرسش مودبانه را الگوی خود قرار دهید. ممکن است کودک شما نداند که "غر زدن" چیست. اطمینان حاصل کنید که برای کودک شما مشخص است که غر زدن چیست و صدای خوب یا روش مودبانه برای پرسیدن چیست.
  • رفتار مثبت را تقویت کنید. وقتی کودک شما از لحن درست استفاده می کند ، مطمئن شوید که این رفتار را تقویت می کنید. این قدرتمندترین ابزار در تغییر رفتار است. وقت بگذارید - هر وقت فرزندتان از لحن درست استفاده کرد یا چیزی را بدون غر زدن خواستار شد، بگویید "استفاده خوب از صدای خوب!" یا "بله! من می‌توانم به شما کمک کنم زیرا از لحن درستی استفاده کردی. چقدر خوب که از صدای خوبت بصورت مودبانه استفاده کردی و توانستی آنچه را می‌خواهی بدست آوری!"
  • بازتاب و بهبود. به این فکر کنید که در آن روز هنگام مواجه شدن با کودکی که غر میزند چه کار درست و چه کار اشتباهی انجام داده اید. عصبانی شدید؟ برای نزدیک شدن به شرایط مطلوب چه کاری می توانید انجام دهید؟ راهکار هایی از قبیل تمرین تنفس و آرام سازی، استراحت قبل از ورود کودک به خانه، اختصاص وقت به کودک برای صحبت‌کردن و داشتن برنامه‌ای منظم برای امور خانه می‌تواند ایده هایی مناسب برای کاهش غر زدن‌های احتمالی کودک باشد.
  • سخت‌گیری نکنید. اگر احساس می‌کنید کودکتان روحیه حساسی دارد اصول تربیتی سخت‌گیرانه را کنار بگذارید. برای این دسته از کودکان تن صدای معمولی برای فهماندن یک موضوع کافی است و نیازی نیست صدایتان را بلند کنید. چند تذکر ساده برای کودک شما کافی است. او نیازی به هیچ سطحی از خشونت و تهدید ندارد. ‏

 

۱۴ تیر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۸۸۵
کد خبر : ۳۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید