آشنا‌ ساختن جامعه و نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر

اولین هدف بنیاد مادر آشنا ساختن بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقاء و بازآفرینی ارزش‌های قداست‌آمیز این شاهکار خلقت از نظر خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی است. در‌حال‌حاضر، رشد روز افزون تکنولوژی در کنار دستاوردهای بسیار مفیدی که داشته منجر به شکاف بین نسل جدید و والدین شده‌ است. جامعه ما در‌ حال‌ حاضر نیازمند الگویی مشخص برای نیل به این هدف است. جهت آشنایی نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر، آموزش گامی کلیدی است و بنای هر تغییر و تحول در فرد و سپس جامعه را می‌توان در آموزش و پرورش صحیح نهاد. لذا در گام اول می‌بایست برنامه ای مدون جهت آموزش ارزش‌های مادر به نسل جوان تدوین شود. برای اثربخشی این آموزش‌ها و با‌ توجه‌ به پتانسیل و انرژی نسل جوان، بایستی کارگاه های عملی مادر و فرزند در سطح جامعه و از طریق همکاری مشترک بین بنیاد مادر و مراکز مربوطه به شیوه‌ای منظم و هدفمند برگزار گردد. کارگاه ها در محیطی امن‌ و‌ آرام و با حضور مادران و فرزندانشان بصورت گروهی و هفتگی و بدور از هیاهو و تکنولوژی برگزار می‌شوند.
 
mothers&childs
در این کارگاه ها که "دوره های همنشینی مادر و فرزند" نامیده می شود و بمدت سه ماه و در 12 جلسه در طبیعت برگزار می گردد موارد ذیل اجرا می شوند:
1-آموزش مهارت‌های زندگی خانوادگی و اجتماعی
2- آموزش تعامل صحیح و دوجانبه مادر و فرزند
3- اجرای برنامه‌های تفریحی و ورزشی با حضور مادر و فرزند کنار هم
4- شناخت، 
تبیین و توجه به اهمیت جایگاه و نقش مادر در خانواده و جامعه و تاثیر مهم آن برای فرزندان
5- فعالیت‌های مشترک بین مادر و فرزند با توجه به گروه سنی و نیاز‌های فرزند
هدف از چنین دوره هایی که غالبا در طبیعت اجرا می شود تعامل هر چه موثر‌تر فرزندان با مادرانشان و صرف وقت هدفمند با آنهاست. غالب آموزه‌ها غیر مستقیم و به شیوه تعاملی ارائه می‌شود تا جو دوره مانند جو خانه گرم و صمیمی باشد و برای فرزندان کسل کننده نباشد. در انتهای دوره انتظار می‌رود فرزندان درک بالایی از مقام و نقش مادرنشان در زندگی خود داشته باشند و شیوه‌های صحیح تعامل فردی، خانوادگی و اجتماعی با آنان را فراگرفته باشند. پس از اتمام دوره فرزندان رابطه‌ای دوجانبه و صمیمی با مادران‌شان خواهند داشت و ارزش‌های والای مادری را نه تنها بازآفرینی می‌کنند بلکه نهادینه خواهند کرد، که خود نقش بسزایی در تربیت نسل‌های آینده خواهد داشت.

 


۲ مهر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۷۲۲
کد خبر : ۳۳۵

نظرات بینندگان

سید تقی میری
5
0
0

سلام رحمت به شیر چنان شیر بچه های که حرمت و جایگاه اصلی مادر را حفظ می‌کنند .گرچه جایگاه اصلی مادر همان والاترین درجات وعده داده شده دردین ماست که می‌فرماید بهشت زیر پای مادران است .خدا قوت مرد بزرگ جناب مهندس محمدی


تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید