چگونه می توان کودک خود را مشتاق به یادگیری کرد

یکی از مهمترین توانمندی هایی که می توانید در فرزند خود ایجاد کنید ، توانایی یادگیری مداوم و مادام العمر است: یادگیری چیزهای جدید در هر کجا که هستند و در هر کاری که انجام می دهند. به عنوان والدین، سعی کنید تجربیات یادگیری را در فعالیت های معمول خود قرار دهید تا در بزرگسالی، میل و اشتیاق به یادگیری همچنان در وجود فرزند شما باشد. لازم نیست آنقدرها که فکر می کنید زمان بگذارید یا برنامه ریزی کنید. این فعالیتها نباید به مشغله های روزمره شما استرس اضافه ایجاد کنند، بلکه به این موارد به عنوان فرصتی برای پیوند با فرزند خود نگاه کنید و سعی کنید فضای گفتگو در خصوص مسایل مختلف را برای فرزند خود ایجاد کنید.
 
kids

به فعالیت های روزانه ای که می توانید برای ایجاد انگیزه در یادگیری استفاده کنید فکر کنید: مثلا وقتی در حال پختن شام هستید می توانید به فرزند خود اجازه دهید که در خواندن دستور العمل به شما کمک کند و یا از مهارت های ریاضی خود برای دو برابر کردن دستور غذا استفاده کند.
همچنین می توانید پیاده روی کنید و در حین قدم زدن، در مورد طبیعت صحبت کنید. به درختان و گلها و حشرات و حیوانات اشاره کنید. از او بخواهید مسافتی را که طی کرده اید محاسبه کند یا نحوه کار تابلوهای خیابانی را برای او توضیح دهید یا شاید هنگام تماشای فیلم با هم بتوانید درباره آن بحث کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که از او بخواهید مواردی را برای شما توضیح دهد. وقتی کودکان چیزهایی را که قبلاً می دانند توضیح می دهند، از مغز خود به گونه ای متفاوت استفاده می کنند. با تکمیل برخی از این فعالیت ها به طور منظم، برای فرزند خود انگیزه یادگیری مداوم ایجاد کرده اید. فرزند شما نیز از اشتیاق شما شکوفا می شود، بنابراین به او بفهمانید که یادگیری چیزهای جدید چقدر هیجان انگیز است.

۱۲ مهر ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۸۸۲
کد خبر : ۳۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید