نحوه تقویت حافظه کاری در کودکان

حافظه فعال (حافظه کاری) موتور جستجوی ذهن می باشد. حافظه فعال مسئول حفظ اطلاعات آنی، دستکاری و استفاده ازآن درتفکر است. روشی است که شما چیزهایی که با آنها رو به رو می شوید را به بخشهایی ازمغزتان که میتواند اقدام کند محول می کنید. به این ترتیب، حافظه فعال برای متمرکز ماندن برروی یک کار، جلوگیری از حواس پرتی و به روز نگهداشتن شما وآگاه کردن شما درموردآنچه که دراطراف شما میگذرد ضروری است. این حافظه موقت برای عملکرد روزمره ما در کارهایی مانند مکالمه ، پیروی از دستورالعمل ها ، خواندن و درک مطلب ، گوش دادن و غیره ضروری است.
 
Child

در ادامه برخی از روش ها و فعالیت ها برای افزایش حافظه کاری کودکان آورده شده است:
• مکانی را برای کودک خود تعیین کنید تا موارد مهم خود را در آن قرار دهد تا آنها را فراموش نکند. با چیزهایی مانند کلیدهای خانه، وسایل ورزشی، کیف پول و سایر وسایلی که به راحتی در جای خود قرار می‌گیرند شروع کنید. برای تقویت این عادت، سیستم پاداش و مجازات ایجاد کنید. به محض بازگشت از مدرسه، اولین وظیفه آنها باید گذاشتن وسایل در محل خود باشد.
• از چک لیست یادآوری برای مدرسه استفاده کنید تا بدانند روز بعد چه چیزی باید با خود ببرند. چک لیست باید شب قبل تهیه شود و هنگام مشاهده لیست و افزودن موارد به کوله پشتی، آنها را کنترل کنید. در صورت امکان از آنها بخواهید این فهرست را به صورت ذهنی به خاطر بیاورند و آن را به شما بگویند و سعی کنند بدون نیاز به مشاهده لیست وسایل را مرتب کنند.
• با مثال راهنمایی کنید. روزانه یک لیست "کارهای انجام شده" تهیه کرده و از آن استفاده کنید تا آنها بتوانند شما را زیر نظر داشته باشند و از کودکی عادت ایجاد کنند.
• با فرزندان خود در مورد چگونگی همکاری با یکدیگر برای بهبود حافظه کاری آنها صحبت کنید. از هر ابزاری که ممکن است از نوشتن روی کف دست گرفته تا استفاده از یادداشت های چوبی، خاطرات جیبی، یادآوری گوشی های هوشمند استفاده کنید.
• برای ارزیابی زبان آنها و مشکلات مربوط به گفتار و زبان ، با یک متخصص گفتاردرمانی مشورت کنید. سپس می توانید به بررسی حافظه فعال آنها بپردازید.
• محیط خود را طوری تنظیم کنید که استرس کمتری داشته باشند. کارهای بزرگ را به قطعات کوچکتر قابل مدیریت تقسیم کنید و اطلاعات را به روشی ساده ارائه دهید. همچنین می توانید سرعت فعالیت ها را کاهش دهید و راهکارهایی را برای مقابله با نارسایی های حافظه کاری به آنها بیاموزید.
• به طور منظم وظایفی را به آنها اختصاص دهید که حافظه کاری آنها را بدون استرس زیاد تقویت کند.

 

منبع: https://parenting.firstcry.com


۱۳ آبان ۱۴۰۰
تعداد بازدید : ۸۵۰
کد خبر : ۳۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید