نخستین آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول در فارس

شیراز - خبرگزاری ایرنا - آیین نکوداشت مادران نمونه دارای فرزند معلول و مادرانی که معلولین را با نیازهای خاص به فرزندخواندگی در استان فارس پذیرفتند با همکاری بهزیستی و بنیاد فرهنگی بین المللی مادر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شد.

مادران نمونه دارای فرزند معلول1

 

به گزارش ایرنا، در این مراسم از ۲۰ مادرنمونه از شهرستانهای سراسر استان فارس تجلیل شد، که در این بین ۲ نفر از مادران فرزندان با نیازهای ویژه را به فرزندخواندگی پذیرفته اند،یکی از نکات مورد توجه در این برنامه حضور مسئولان به همراه مادرانشان به رسم بنیاد بین‌المللی مادر و در راستای نکوداشت مقام مادر بود.

استاندار فارس روز چهارشنبه در این مراسم ضمن تقدیر از فعالیت های بنیاد مادر که یک کار نمونه است و تقدیر از حضور مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور و رییس انجمن مددکاران ایران و همچنین مجموعه بهزیستی فارس به جهت برپایی این آیین نکوداشت به بیان روایت در خصوص مقام و جایگاه مادر و احترام به پدر و مادر پرداخت.

محمدهادی ایمانیه گفت: بهزیستی فارس و بنیاد بین المللی مادراین اقدام و ایده بسیار خلاقانه را انجام دادند تا از مادران دارای فرزند معلول تقدیر کنند, این مادران از فرزند خود بنحو شایسته مراقبت کردند و آنها را به جایگاه شایسته رساندند , ترکیبی از نقش یک مادر و نقشی که یک معلول می تواند در جامعه ایفا کند کار ارزشمندی است.

ایمانیه ضمن تاکید بر لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، افزود: از مدیران استان به ویژه مدیران شهری می خواهم که در زمینه بهسازی محیط و تردد افراد دارای معلولیت و مبلمان شهری همکاری کنند.

وی با بیان اینکه ادارات و سازمان های مربوطه مکلف به انجام مناسب سازی‌اند، گفت: فرهنگ بکارگیری معلولان در شغل های مختلف هنوز کامل مورد توجه مسئولین قرار نگرفته است و باید از توانمندی های این افراد بیشتر از قبل در جامعه استفاده شود ضمن این که بر اساس قانون حمایت از حقوق معلولین دستگاه های دولتی مکلف هستند ۳ درصد نیروهای خود را از میان افراد دارای معلولیت استخدام کنند.

محمدرضا هوشیار، مدیرکل بهزیستی فارس نیز در این همایش ضمن گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت و بیان اینکه ۱۵۷هزار پرونده توانبخشی در بهزیستی فارس وجود دارد، گفت: برای نخستین بار در کشور امروز با همکاری بنیاد بین المللی مادر میزبان مادرانی هستیم که مادری و پرستاری را توامان انجام می دهند، مادران بزرگواری که از خانواده بزرگ بهزیستی هستند و حق مادری را مضاعف ادا کردند، مادرانی که با فداکاری و ایثار فرزندانی پروراندند که با وجود نیازهای ویژه ، موفق و فعال هستند.

مهندس محمدی

غلامرضا محمدی رئیس بنیاد مادر نیز ضمن بزرگداشت مقام مادر هدف از تاسیس و فعالیت بنیاد بین المللی مادر را تجلیل از مقام مادر به عنوان قلب خانواده و آشنا ساختن بیشتر جامعه به‌ ویژه نسل جوان با جایگاه و نقش والای مادر و ارتقا و بازآفرینی ارزشهای قداست آمیز این شاهکار خلقت از جهات خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین تبیین و تأثیر نقش مادران در ساختن جامعه ای ایده آل عنوان کرد.

در ادامه این همایش تجلیل از مادران نمونه دارای فرزند معلول و فرزند پذیر با نیازهای ویژه انجام شد.

تقدیم پرتره نقاشی از چهره مدیرعامل بنیاد مادر که با هنرنمایی هنرمند دارای معلولیت حاضر در سالن که در طول مراسم طراحی و اجرا شد توسط استاندار فارس به مدیر عامل بنیاد مادر نیز از دیگر موارد قابل توجه در این برنامه بود.

جهت مشاهده عکس‌های نکوداشت در خبرگزاری ایرنا اینجا را کلیک کنید.

لینک منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

 

 

۱۵ آذر ۱۴۰۲
تعداد بازدید : ۲۱۵
کد خبر : ۳۵۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید