آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت

آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت

آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت

 

به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت، اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت در چهارم اسفند ماه95 در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

درابتدای این مراسم دکتر رضا زارعی رئیس دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به نمایندگی از رئیس این واحد دانشگاهی، ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم، از مهندس محمدی بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و همکاران محترمشان و تمامی کسانی که سازمانهای مردم نهاد را یاری می کنند، تقدیر و تشکر کرد و طی سخنانی، رکن اصلی خانواه را مادر خواند و فعالیت مادران را در خانه از نظر شوهر داری، تربیت فرزند، بهداشت و سلامت خانواده و انجام امور خانه داری بسیار مهم توصیف کرد و قرارگرفتن زنان و مادران خانه دار در ردیف زنان شاغل و منظور کردن فعالیت آنان به عنوان فعالیت اقتصادی و محاسبه در تولید ناخالص ملی و حمایت از حقوق زنان و مادران خانه دار را خواستار شد.

دکتر مژگان امیریان زاده معاون دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی واحد مرودشت و نماینده بنیاد بین المللی مادر با بیان مطالبی پیرامون مقام و منزلت مادرگفت: مادری مقام است و این مقام مورد توجه تمامی مذاهب می باشد و الگوی مادری در دین اسلام حضرت فاطمه(س) است.

امیریان زاده افزود: توجه به والدین و به خصوص مادر در قرآن و احادیث مطرح شده است و در قرآن هر جا از ذکر، نماز و شکرگزاری سخن به میان آمده، بلافاصله نیکی به والدین تذکر داده شده است.

وی تصریح کرد: هر تحولی در جامعه از خانواده شروع می شود و مادر در خانواده محوریت است و نکوداشت مقام مادر، بهانه ای است تا ما به عنوان فرزند، یادمان باشد که این موجود عزیز، روحانی و آسمانی را باید قدر بدانیم و ارج بنهیم.

مهندس غلامرضا محمدی بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، در سخنانی ضمن تشکر از رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت به خاطر همکاری صمیمانه و تقدیر از حضور فرماندار محترم شهرستان مرودشت در این مراسم، در رابطه اهداف و رسالت بنیاد مادر و عظمت مقام و جایگاه مادر مطالبی را بیان نمود و انتخاب مادر نمونه را یکی از اهداف این بنیاد عنوان کرد و به پنج شاخصه مهم برای انتخاب مادر نمونه اشاره کرد و افزود:

1- مادر نمونه باید از هر لحاظ دختر و فرزندی خوب برای والدین خود باشد.

2-مادر نمونه باید همسری خوب ، با وفا ، مهربان و همدل و همکاری اثر گذار برای همسرش باشد.

3-مادر نمونه باید وظایف و مسئولیتهای مادری را در قبال فرزندانش در زمینه های ( معنوی ، آموزشی ، پرورشی ، تربیتی ، شجاعت و موارد اجتماعی ) به نحو احسن انجام داده باشد.

4-مادر نمونه باید یک شهروند خوب و برازنده چه در شهر و چه در روستا و چه هرجای دیگری که زندگی می کند باشد.

5-مادر نمونه باید در زندگی اجتماعی و شخصی کاری شاخص و متفاوت برای جامعه خود انجام داده باشد و شرکت در کارهای خیر و عام المنفعه و انسانی را فراموش نکند.

 

وی افزود: بنیاد مادر بر اساس کلام نبی اکرم (ص)که فرمودند : بهشت زیر پای مادران است؛ متعلق به همه مادران جهان می باشد و فعالیت های این بنیاد صرف نظر از رنگ، نژاد و قوم ،زبان و عقیده است. بنیانگذار بنیاد مادر با اشاره به اینکه این بنیاد وابسته به هیچ حزب و گروهی نیست، بیان کرد: "هر گونه فعالیت سیاسی در این بنیاد 100 درصد ممنوع است.ما در این بنیاد هدفی جز رضای خدا و خشنودی مادران نداریم".

وی ایمان، امید، تلاش، احترام به دیگران و کمک به دیگران را پنج اصل مهم در زندگی و سرلوحه همه کارها دانست.

 

علی اکبر نجیب زاده فرماندار شهرستان مرودشت نیز در این مراسم طی سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این آیین نکوداشت گفت: تجلیل از مقام والای مادر همواره در متون دینی و ادبی تاکید شده است. نجیب زاده با ابراز امیدواری از تداوم و توسعه اینگونه مراسم ها افزود: امیدوارم با همت بانیان این مراسم، شاهد برگزاری آن در سطح استان و کشور باشیم.

 

اجرای موسیقی سنتی، پخش کلیپ و سرودن شعر "مادر" توسط آقای محمد جعفر شکوهی و همچنین تجلیل از مادران نمونه شهرستان مرودشت از دیگر برنامه های این مراسم با شکوه بود.

 

اسامی مادران نمونه سال 1395 شهرستان مرودشت:

1- معصومه ارندی

2- سوسن امیدی

3- رقیه رحیمی پور

4- مه ناز زارع

5- صغری شکری

6- طاهره عزیزی

7- لیلا فراهانی

8- صاحب جان فلاحی

9- مریم فلاح مهرآبادی

10- رؤیا گل افشان

11- مهرانگیز نصیری

لازم به ذکر است این مراسم در سالن ابن سینا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی واحد مرودشت و با حضور جمعی از مسئولین ادارات شهرستان مرودشت و تعداد کثیری از مادران مرودشتی و دانشجویان برگزار گردید.

 

 
آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت
آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت
آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان مرودشت

 

 

لوگوی بنیاد مادر


۲۳ اسفند ۱۳۹۵
تعداد بازدید : ۲,۰۲۴
کد خبر : ۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید