آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان مرکزی-شهرستان اراک

آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان مرکزی-شهرستان اراک

آئین نکوداشت مقام والای مادر در استان مرکزی

شهرستان اراک

 اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر و تجلیل از مادران نمونه استان مرکزی مورخ نوزدهم اسفند ماه95 در مجتمع کوه نور هتل امیرکبیر اراک به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و همکاری انجمن بانوان نیکوکار استان مرکزی،خیریه حضرت زهرا(س) و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی، با حضور استاندار،معاونین و کلیه مدیران کل ادارات استان و مردم خونگرم و مهمان نواز اراک و فرزندان بنیاد مادر برگزار شد.

این آئین مقدس با تلاوت قرآن و اجرای سرود ملی آغاز شد.سپس سرود بنیاد مادر همراه با تصاویری زیبا از مادر پخش شد. در ادامه مهندس محمود زمانی قمی استاندار مرکزی ضمن خوشامدگویی و تشکر از بنیاد مادر، بر نقش کلیدی زنان درمدیریت خانواده و تربیت سرمایه های انسانی تاکید کرد.

زمانی قمی استاندار مرکزی اظهار کرد: توسعه پایدار با محوریت نیروی انسانی فهیم ، متعهد و کارآمد حاصل می شود و زنان به عنوان ستون مستحکم خانواده در تربیت نسل پویا و خلاق و کارآمد نقش مهمی دارند.

وی گفت: منشاء و آثار وجودی هر فردی در مقام، منزلت و تلاش های مادران هستند که رنج پرورش و تربیت فرزندان را به جان خریده و آینده سازی می کنند.پشتوانه غنی هر فرد در گرو نگاه و حمایت های مادرانه است و به همین منظور گرامیداشت مقام شامخ مادری و زن از موضوعات مهم در جامعه است.

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از مهندس محمدی بنیانگذار بنیاد مادر که این کار بزرگ و مقدس را بنا نهادند، با تاکید بر این امر که عنصر اصلی هر خانواده مادر است، ادامه داد: جایگاه رفیع، بزرگ مادر از ارزش بالایی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه شود تا شاهد رشد و بالندگی خانواده ها و جامعه ای اسلامی و پویا باشیم.

سپس گروه سرود فرزندان خیریه امام رضا(ع) در حالی که لباس هایی با طرحی زیبا برگرفته از پرچم مقدس ایران بر تن داشتند به اجرای سرود مادر پرداختند.

در ادامه مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خانم زهرا فرجی نیز گفت: در این آیین با فرآیند و فراخوانی به تمامی دستگاه های اجرایی دولتی و غیر دولتی ، 160 مادر برجسته برمبنای شاخص های تعیین شده در آیین نامه و به دبیرخانه ستاد برگزاری معرفی شدند.

فرجی اظهار کرد: از این تعداد 25 نفر منتخب استان شدند که در مرحله آخر نیز 18 نفر به برکت سن حضرت فاطمه (س) و بر اساس نظر سنجی بنیاد مادر منتخب و به عنوان نماینده مادران نمونه معرفی شدند.

گفتنی است در این آئین استاندار مرکزی به عضویت بنیاد ملی مادر درآمد و مقدسی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز سخنانی را در خصوص جایگاه و مقام والای مادر بیان کرد.

در این آیین نکوداشت، مهندس غلامرضا محمدی، بنیان‌گذار «بنیاد فرهنگی بین‌المللی مادر» ضمن تکریم مقام مادر، به تشریح فعالیت‌های این بنیاد پرداخت و گفت: بنیاد مادر یک تشکل مردمی و غیر دولتی است که هرگونه فعالیت سیاسی در آن ممنوع بوده و اهدافی همچون آشنا ساختن جامعه به‌ویژه نسل جوان با مقام والای مادر، ارتقا و بازآفرینی مقام مادر از جهات فرهنگی، خانوادگی و اجتماعی، آموزش مسئولیت‌های خطیر مادری به خانم‌های جوان به‌خصوص دختران در قبال فرزندان و رفتار متقابل آنان نسبت به مادران و بازشناسی نقش مادران در ساختن جامعه‌ای ایده‌آل را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به چشم‌انداز «مادرانی متعالی، جهانی خوشبخت» در این بنیاد، پررنگ‌تر نمودن مسئولیت‌های جامعه به‌خصوص فرزندان در قبال حقوق ارزشمند مادران، ایجاد مرکز مشاوره برای مادران به‌منظور رفع تنگناهای آنان از نظر فرهنگی، اجتماعی، حقوقی، درمانی، معنوی، خانوادگی و انتخاب مادران شایسته را از دیگر اهداف والای بنیاد مادر برشمرد و به پنج شاخصه مهم برای انتخاب مادر نمونه اشاره کرد و افزود:

1- مادر نمونه باید از هر لحاظ دختر و فرزندی خوب برای والدین خود باشد.

2-مادر نمونه باید همسری خوب ، با وفا ، مهربان و همدل و همکاری اثر گذار برای همسرش باشد.

3-مادر نمونه باید وظایف و مسئولیتهای مادری را در قبال فرزندانش در زمینه های ( معنوی ، آموزشی ، پرورشی ، تربیتی ، شجاعت و موارد اجتماعی ) به نحو احسن انجام داده باشد.

4-مادر نمونه باید یک شهروند خوب و برازنده چه در شهر و چه در روستا و چه هرجای دیگری که زندگی می کند باشد.

5-مادر نمونه باید در زندگی اجتماعی و شخصی کاری شاخص و متفاوت برای جامعه خود انجام داده باشد و شرکت در کارهای خیر و عام المنفعه و انسانی را فراموش نکند.

 

مهندس محمدی افزود: این بنیاد، فعالیت‌های خود را در سال جاری به سطح ملی رسانده و در این آیین نکوداشت به معرفی و تجلیل از 20 مادر نمونه از استان‌های مختلف کشور پرداخته و تلاش دارد تا این روند را به سطح قاره‌ای و جهانی برساند.مهندس محمدی سخن خود را با جمله « دعای مادر همیشه همراهتان» به پایان برد.

در ادامه لوح نمایندگی توسط بنیانگذار بنیاد مادر به نمایندگان بنیاد مادر در استان مرکزی خانم ها وجیهه نظری و فریده پرهیزکار اهدا گردید و از زحمات و تلاش های بی دریغ آنان تجلیل و قدردانی شد.

 در این مراسم طی آئین باشکوهی از 18 مادر نمونه استان مرکزی تجلیل و قدردانی به عمل آمد و به آنها هدایایی از جمله لوح و حمایل مادر نمونه و نشان بنیاد مادر اهدا گردید.

 

 اسامی مادران نمونه استان مرکزی:

 1- ناهید پاشنگ

 2- نوشین تمیزی

 3- کبری رضایی

 4- زهرا حیدری

 5- عذری حیدری

 6- فرخنده خزایی

 7- عذرا سلیمانی

 8- جهان صفا

 9- مریم صفری

 10- ایران علیدادی

 11- ام البنین غربی

 12- گلشن مرتضایی

 13- اشرف ملکی

 14- زهرا نجاتی

 15- شمسی نوده فراهانی

 16- بتول واشقانی

 17- اکرم یعقوبی

 18- ام البنین یور

 گفتنی است پس از پایان مراسم بنیانگذار بنیاد مادر و هیئت همراه از خانه های رضوان و ثامن موسسه خیریه امام رضا(ع) استان مرکزی بازدید کردند.

 

 آئین نکو داشت مقام والای مادر در استان مرکزی شهرستان اراک

 اهدای نشان بنیاد مادر توسط بنیانگذار بنیاد مادر جناب آقای مهندس غلامرضا محمدی به استاندار محترم استان مرکزی جناب آقای مهندس محمود زمانی قمی

 

 
آئین نکو داشت مقام والای مادر در استان مرکزی شهرستان اراک
آئین نکو داشت مقام والای مادر در استان مرکزی شهرستان اراک
آئین نکو داشت مقام والای مادر در استان مرکزی شهرستان اراک
آئین نکو داشت مقام والای مادر در استان مرکزی شهرستان اراک


 

 لوگوی بنیاد مادر

۲۳ اسفند ۱۳۹۵
تعداد بازدید : ۲,۲۳۶
کد خبر : ۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید