اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان

اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان

اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان

 

به همت بنیاد فرهنگی بین المللی مادر و همکاری شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان، اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان در سه شنبه بیست و چهارم اسفند ماه95 در تالار وحدت شهر لار برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم آقای جلیل حسنی فرماندار محترم لارستان ، ضمن خیر مقدم به حاضرین در مراسم و تشکر از حضور مهمانان استانی و کشوری و مادران شهرستان لارستان تأکید کرد بنیادی که توسط آقای مهندس محمدی بنا شد، مانا و ماندگار خواهد بود و کاری بسیار ارزشمند است و افزود؛ لارستان دیار سبز و کهن از لحاظ فرهنگی و مخصوصا در وادی احترام به مقام و منزلت مادر بسیار غنی است.

 پس از صحبت های فرماندار ، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رمضانی امام جمعه موقت لار، در سخنانی مادر را به کوه صبر تشبیه کرد و براساس سخنان بزرگان و ائمه، مقام مادر را بسیار والا توصیف نمود.

 وی تاکید کرد: مقام مادر تنها به اسلام و مسلمین محدود نشده است بلکه این مقام در تمام جهان بزرگ نهاده شده است و خاطر نشان کرد که از عبارت" از دامن زن ، مرد به معراج می رسد" می توان نتیجه گرفت که تمام بزرگان،علما و فیلسوفان توسط مادرانی به این مقام ها رسیده اند که از خود گذشته اند تا این انسانهای بزرگ را پرورش داده تا به مردم خدمت کنند. مادر جایگاهی دارد که وقتی فردی از پیامبر پرسید می خواهم به شخصی خدمت کنم شما آن را معرفی کنید فرمودند مادر،برای بار دوم و سوم هم فرمودند مادر و بار چهارم گفتند پدر.پس به گوش باشیم که کوچکترین خدمت به مادر برای ما فرزندان نعمتی بسیار بزرگ است و این اقدام مهندس محمدی در معرفی و تجلیل از مادران نمونه کاری بسیار بجا و شایسته تقدیر است.

 در بخش بعدی مراسم، نوجوانان گروه سرود مصباح الهدی سرودی در مدح و ستایش مادر اجرا کردند.

 

 در ادامه جناب آقای دکتر سلامی مشاور مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به نیابت از آقای دکتر مریدی مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس به ایراد سخنانی در مورد خانم هما رمضانی(محمدی)مادر بنیاد مادر،چگونگی تأسیس بنیاد مادر و بنیانگذار بنیاد مادر،جناب آقای مهندس محمدی پرداخت و ادامه داد این اقدام مهندس محمدی کاری نو، زیبا و ارزشی است و پس از بیان سخنانی در مورد مادر ، سخنان خود را با شعری زیبای مادر از ایرج میرزا به پایان برد.

 

 سپس گروه ایراهستان به سرپرستی محمد اردشیری برنامه هنری دف زنی را اجرا کردند و حال و هوایی خاص به مراسم بخشیدند.

 

 در ادامه کلیپ بنیاد مادر پخش شد و سپس مهندس غلامرضا محمدی بنیانگذار بنیاد فرهنگی بین المللی مادر، در سخنانی ضمن تشکر از حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر رمضانی امام جمعه موقت لار و فرماندار محترم شهرستان لارستان جناب آقای جلیل حسنی در این مراسم، افزود: بنیاد مادر بر اساس کلام نبی اکرم (ص)که فرمودند : بهشت زیر پای مادران است ؛ و ایشان نام نبردند که مادر شیعه، سنّی، عرب یا عجم ، پس بنیاد مادر هم متعلق به همه مادران دنیا می باشد و فعالیت های این بنیاد صرف نظر از رنگ، نژاد و قوم و ملیت و عقیده و ....است.

 وی بیان داشت: این بنیاد در سال 1393 فعالیت خود را آغاز نمود و در مهرماه سال 1394 اولین آئین نکوداشت خود را برگزار نمود.در مهرماه 1395 به صورت ملی در تهران برگزار شد و به ثبت رسید. هم اکنون تا به این زمان این بنیاد در بیش از 50کشور به ثبت جهانی رسیده است و امیدواریم که در سرتاسر جهان به ثبت برسد. مهندس محمدی افزود: این بنیاد را به خاطر تجلیل و قدردانی و ارج گذاری از تمام مادران باگذشت و صبور، بنا نهاده ایم و امید است که تمام جوانان و نوجوانان قدر و جایگاه عظیم مادران را بدانند و به آنها احترام بگذارند و بدانند و مطمئن باشند که اگر در این مسیر الهی و ارزشمند کوشا باشند در آینده نه چندان دور فرزندان خود نیز نسبت به آنها همین رفتارها را خواهند داشت.پس بیایید ارج نهیم ارزش و مقام و شأن این فرشته های آسمانی که به زمین آمده اند و به یاد داشته باشیم که هر چقدر خدمت کنیم به آنها جبران یک شب،از شب بیداریهای این بزرگواران نخواهیم کرد.

 وی افزود: گویند بهشت در زیر پای مادران است این جمله ای بسیار ارزشمند است که به نوبه خودش می توان نکات بسیاری از بطن آن در آورد. مادر،انسانی است که فرزندش را ابتدا در عمق وجود خود احساس می کند، و آن را با جان و دل خود می پروراند از خود می گذرد تا او به جایگاهی برسد که عاقبت به خیر شود. وی افزود کالبد هر جامعه خانواده است و قلب هر خانواده، مادر است.

 

 مهندس محمدی در ادامه در رابطه اهداف و رسالت بنیاد مادر و عظمت مقام و جایگاه مادر مطالبی را بیان نمود و انتخاب مادر نمونه را یکی از اهداف این بنیاد عنوان کرد و به پنج شاخصه مهم برای انتخاب مادر نمونه اشاره کرد و افزود:

1-مادر نمونه باید از هر لحاظ دختر و فرزندی خوب برای والدین خود باشد.

2-مادر نمونه باید همسری خوب ، با وفا ، مهربان و همدل و همکاری اثر گذار برای همسرش باشد.

3-مادر نمونه باید وظایف و مسئولیتهای مادری را در قبال فرزندانش در زمینه های ( معنوی ، آموزشی ، پرورشی ، تربیتی ، شجاعت و موارد اجتماعی ) به نحو احسن انجام داده باشد.

4-مادر نمونه باید یک شهروند خوب و برازنده چه در شهر و چه در روستا و چه هرجای دیگری که زندگی می کند باشد.

5-مادر نمونه باید در زندگی اجتماعی و شخصی کاری شاخص و متفاوت برای جامعه خود انجام داده باشد و شرکت در کارهای خیر و عام المنفعه و انسانی را فراموش نکند.

 

وی ایمان، امید، تلاش، احترام به دیگران و کمک به دیگران را پنج اصل مهم در زندگی و سرلوحه همه کارها دانست.و سخنان خود را با عبارت"دعای مادر همیشه همراهتان" به پایان برد.

 

در ادامه از مسئولین لارستان و دست اندرکاران برگزاری این آئین نکوداشت تقدیر شد و سپس طی مراسم باشکوهی از 12 مادر نمونه به عنوان نمایندگان مادران شهرستان لارستان تجلیل و قدردانی شد و به آنها حمایل، لوح و نشان بنیاد مادر اهدا گردید.

 

لیست مادران نمونه سال 1395 شهرستان لارستان:

1- شهناز ابدال وند

2- حبیبه احمدی

 3- طاهره ارجمندی لاری

 4- محترم باغبانی

 5- منور بوستان

 6- عشرت حوادث

 7- شهین حیدری

 8- رابعه رفیعی

 9- فرزانه زبردست

 10- مهناز طاهری

 11- کبری عباس پور

 12- نسرین قاسمی

 

اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان
اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان
اولین آئین نکوداشت مقام والای مادر در شهرستان لارستان

 

 

لوگوی بنیاد مادر


۵ فروردین ۱۳۹۶
تعداد بازدید : ۱,۹۴۱
کد خبر : ۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید