نشست هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فارس جناب آقای مهندس اسماعیل تبادار جهت آشنایی با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر

نشست هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فارس جناب آقای مهندس اسماعیل تبادار جهت آشنایی با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر

نشست هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فارس جناب آقای مهندس اسماعیل تبادار جهت آشنایی با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر

 

روز شنبه پنجم اسفندماه جلسه هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فرهیخته فارس جناب آقای مهندس اسماعیل تبادار جهت آشنایی استاندار با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر برگزار شد.

در آغاز جلسه، خانم دکتر سیده معصومه دستغیب مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری فارس در مورد اقدامات خیر و خداپسندانه مهندس محمدی بنیانگذار بنیاد مادر توضیحاتی ارائه نمود. سپس در مورد چگونگی تأسیس بنیاد مادر توسط مهندس محمدی و اهداف و چشم انداز بنیاد مادر صحبت کردند .همچنین در مورد آئین های نکوداشت بنیاد مادر که تاکنون در بسیاری از استان های کشور از جمله اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و... و همچنین اکثر شهرستان های فارس برگزار شده است گزارشی ارائه نمودند.

مهندس محمدی هم از اینکه جناب استاندار فرصت آشنایی با هیئت امنای بنیاد مادر را فراهم نمودند تشکر کردند. سپس بنیانگذار بنیاد مادر بیان داشت که نقشه راه 5 ساله، 10 ساله،25 ساله،50 ساله و 100 ساله بنیاد مادر توسط مشاورین خبره و اساتید دانشگاه طراحی شده است و بنیاد مادر از نظر علمی و آکادمیک هم در حال فعالیت است. اولین همایش جایگاه و نقش مادر در سال گذشته در دانشگاه شیراز برگزار شد. امسال در 16 و 17 اسفندماه در دانشگاه تهران و در سال های آینده در دانشگاه‌های فردوسی مشهد، شهید بهشتی، اصفهان و تبریز برگزار خواهد شد. ما در هر فصل، نشریه فرهنگی پیام مادر را منتشر کرده و به سراسر کشور ارسال می کنیم.

وی ادامه داد در سطح جهانی و بین المللی هم فعالیت های چشمگیری داشته ایم. ما در حال به ثبت رساندن بنیاد مادر در 100 کشور دنیا هستیم . اهداف و منشور بنیاد مادر و شاخص های انتخاب مادران نمونه به 16زبان زنده دنیا ترجمه شده و در سراسر دنیا پخش شده است.ما بزودی در کشورهایی از جمله تاجیکستان، آلمان، آفریقای جنوبی و...نکوداشت مادران نمونه را برگزار خواهیم نمود.

در پایان مهندس محمدی از آقای مهندس تبادار دعوت کردند که در نخستین آئین نکوداشت مادران روستایی که در دهم اسفندماه در بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون برگزار می گردد شرکت نمایند و توضیح دادند که در این آئین از 25 مادر نمونه از 25 روستا تجلیل به عمل خواهد آمد.

در ادامه پروفسور جعفر مهراد با بیان این مطلب که بزرگانی چون پروفسور خدادوست و دکتر ملک حسینی نیز در آئین اعلام تأسیس بنیاد مادر حضور داشتند، ادامه دادند این بنیاد از آغاز به هیچ حزب، نهاد یا سازمانی وابسته نبوده است و تمام هزینه های آن را شخص مهندس محمدی خودشان متقبل شده اند. اینکه دست اندرکاران این بنیاد به استان ها و شهرستان های مختلف و روستاهای دورافتاده می روند و از مادران تجلیل می کنند کار کوچکی نیست و عشق و علاقه خاصی را می طلبد. همچنین بنیاد مادر در زمینه برگزاری سمینارهای علمی نیز با دانشگاه های مختلف کشور همکاری داشته و دارد و تمام هزینه ها نیز توسط بنیاد مادر پرداخت می شود. علاوه براین با وجود هزینه های بالای تحصیلات تکمیلی، بنیاد مادر چندین مادر دانشجو را برای ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های معتبر کشور را بورسیه کرده و هزینه های تحصیلات آنها را متقبل شده است.

آقای داریوش نویدگویی هم بیان داشتند که تمام این فعالیت ها بدون تلاش های شبانه روزی و دلسوزی های مهندس محمدی امکان پذیر نبوده است و هدف این بنیاد غیر از رضای خدا و احترام به مقام مادر هدف دیگری نداشته است.

سپس استاد ناصر امامی گفتند که از جمله اتفاق های مبارک و میمونی که در این نکوداشت ها اتفاق افتاده است. اینست که شخصیت هایی از جمله استاندار یا امام جمعه بر روی صحنه در مقابل مادر خود سجده کرده و بر دست و پای او بوسه می زنند .که مانند این برنامه را در هیچ جای دیگری نمی بینیم.

سپس استاندار محترم فارس جناب آقای مهندس تبادار نیز با ابراز خرسندی از دیدار با هیئت امنای بنیاد مادر گفتند که افتخار دارم در حضور شما اساتید و بزرگواران هستم.

اساس چنین فعالیت های انسان دوستانه و فرهنگی، "نوع دوستی" است. نوع دوستی اساس و ارکان مسائل اخلاقی، دینی و... است.هر جامعه که نوع دوستی در آن وجود دارد، سیر تکامل را می پیماید. ندای اجتماعی و نوع دوستی در دنیا پاسخ دارد. ما اخلاق را در گستره اجتماعی لازم داریم و از کمبود اخلاق در جامعه رنج می بریم و از این لحاظ دچار مشکل هستیم.

در استان فارس، خیرین در ابعاد آموزشی،فرهنگی و عمرانی و حتی راهسازی هم دخیل هستند. کار مهندس محمدی یک کار بسیار بزرگی است.

ما ارکان خانواده را در منظر مادر می بینیم. با وجود پدر، وقتی مادر در خانه نباشد غوغایی از نابسامنی برپا می شود. ولی زمانی که پدر نباشد علی رغم نبود او ، با وجود مادر همه چیز در خانه منظم و به سامان است. شما نیز حتما این مسأله در خانه برایتان ملموس بوده است و بر این اساس پیش رفته اید.

من از کار آقای مهندس محمدی و همراهان تقدیر و تشکر می کنم و همیشه از دور کار شما را رصد کرده و تحسین می کنم. از توفیقی که حاصل شد تا خدمت شما بزرگواران رسیدم بسیار خرسندم.

 


نشست هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فارس جهت آشنایی با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر
نشست هیئت امنای بنیاد مادر با استاندار فارس جهت آشنایی با بنیاد فرهنگی بین المللی مادر

 

 

لوگوی بنیاد مادر  

۱۰ اسفند ۱۳۹۶
تعداد بازدید : ۸۱۱
کد خبر : ۶۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید